Aviseringar
Rensa alla

Goa restuauranger i Göteborg


Kaayi
Ämnesstartare

Hej folkens!

Nu är det såhär att jag, som inbiten norrlänning, är helt lost i vad som har med Göteborg att göra då jag bara varit där ett antal gånger, men då inte precis letat efter restauranger så.. Jag har tänkt bjuda ut min pojkvän på en trevlig, halvspeciell middag, men det är inte så lätt. Jag letar efter en eller flera restauranger som inte serverar "fin mat" (läs bräserade griskinder i vitvinsås med potatismousse och svampkompott, etc etc) utan nånting enklare, men fortfarande bättre än typ.. Donken. Vi är vanliga studenter, kan kan tänka mig att pröjsa max 150:-/person/varmträtt ungefär så... ja! shoot!


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag såg trådnamnet och tänkte tipsa om en restaurang med den bästa kinamaten jag någonsin ätit, men sen slog det mig att det var fem år sen och att jag som 08:a inte har en susning om var i Göteborg restaurangen var placerad. Inte heller minns jag namnet. Shit vad jag är till hjälp just nu. [confused]

Aaaanyway, något jag kan bidra med är att fråga vad för slags mat du är ute efter, så kan de som faktiskt har koll på utbudet bidra med lite mer specifika tips. Så, vad söker du för slags mat: sydeuropeiskt, asiatiskt, husmanskost etc.? [smile]


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Övernaturlig:

.?

Egentligen vad som helst nästan, förutom att han inte äter sån "fin" mat om man så säger... (exemplet ovanför och liknande) ett mysigt pizzahak nånstans, nån god kinarestaurang eller något... öppen för förslag! 🙂


   
SvaraCitera

Eh typ. Jensen böfhus, billigt men ändå mysigt. Om han inte som jag redan ätit där 365 gånger, då blir det lite tråkigt. Ligger vid brunsparken.


   
SvaraCitera

Spice, ligger vid kungstroget och berzeliigatan, jävligt nice och kryddstark mat för bra pris!


   
SvaraCitera

Kaayi:

halvspeciell

Läste: Halvspecial [blush]


   
SvaraCitera

Det här stället tycker jag ha bra blandning på mat för vettiga pengar. Det är också ett jätte trevligt ställe att drick öl på, mitt på avenyn dessutom 😉
Joe Farelli - Avenyn


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Jag har kollat runt lite och har fastnat för restaurangen "Alta Marea", nån som har ätit där förut? 🙂


   
SvaraCitera

Smaka, vid Vasaplatsen.
Caleo, Engelbrebrektsgatan, typ Avenyn.
Bon, precis vid Caleo.
Mykonos, grekisk mat på Linnégatan.
Cyrano, rätt mysig restaurang, gör typ asgoda ugnsbakade pizzor. Prinsgatan.
The Golden Days är nice. Ligger på södra hamngatan


   
SvaraCitera

haha "goa restauranger", är du en sån som pluggar in språket till det landet du ska besöka också?


   
SvaraCitera

Åt en gång på en nattöppen kombinerad kebabhak-tobaksbutik i göteborg när järn-någonting(torget?) som var himla trevlig att vistas i, drevs av en lite bögig turk som gillade att tjöta med dom lätt förfriskade hårdrockarna som ramlade in en efter en den natten. Började skriva det här för att jag trodde att jag skulle på namnet medan jag skrev men nu blev detta tämligen meningslöst bara.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Fingerprints:

goa restauranger

haha, märkte det inte först förrän nu... Kan jag skylla på att det var mitt i natten?

passaro:

södra hamngatan

tack för tipsen, ska kolla upp! [smile]


   
SvaraCitera

passaro:

Mykonos, grekisk mat på Linnégatan.

Kan varmt rekommendera Mykonos! Mysigt ställe i ett gött kvarter - har flera goa grillade rätter till ganska överkomliga priser i förhållande till mängden mat! 🙂


   
SvaraCitera

Kaayi:

Vi är vanliga studenter, kan kan tänka mig att pröjsa max 150:-/person/varmträtt ungefär så... ja! shoot!

ni ska till solrosen i haga och äta veg lasagne med salladsbuffè![love]


   
SvaraCitera
ohjens

ottomania vid vasaplatsen är sjukt mysigt. turkisk mat, bra både vegetariskt och kött! dom vegetariska rätterna är lite billigare men annars ligger priserna på typ 160-200 kr huvudrätten, men det är vääärt!!


   
SvaraCitera