Aviseringar
Rensa alla

God Jul!


Ämnesstartare

Hej vänner!

Nu är det snart andra advent och julen närmar sig med stormsteg. Jag funderar på att köpa mig en gran snart och kanske baka en och annan lussebulle. På ju ska jag träffa släkten och ha rikligt med julmys. Vi ska äta mat från julbordet, se på kalle anka och sen är det nog dags för tomten att titta förbi. I år är det min tur att ta säcken och skägget och dela ut klappar.
Jag ska fira tillsammans med min bror, hans sambo och deras dotter eftersom båda mina förädrar gått bort.

Då återstår frågan:
Hur ska ni fira jul?

MVH Karl

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Men åh, det finns tråd [sad]


   
SvaraCitera

skorpan74:

Hur ska ni fira jul?

Jag sätter mig i soffan med mina bästa vän herr Jägermeister och kollar på Kalle Anka tills flaskan är tom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej usch vad irriterande av mig [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Jägermeister

Ska du inte ens ta någon juldricka?
Galenskaparna & After Shave har ju en sketch som tipsar om bra juldricka... [rolleyes]


   
SvaraCitera

Myksa:

Ska du inte ens ta någon juldricka?

Kanske dricker varannan julmust. Fast det är ju såklart synd att spä ut spriten i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skorpan74:

Då återstår frågan:
Hur ska ni fira jul?

Stor stark + Jäger är ett stabilt koncept, det har blivit en tradition. Sen på småtimmarna drar jag väl till krogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Kanske dricker varannan julmust. Fast det är ju såklart synd att spä ut spriten i magen.

Ta en glögg då - det minskar inte procenten så mycket...


   
SvaraCitera

Myksa:

Ta en glögg då - det minskar inte procenten så mycket...

Glögg är ju skitäckligt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Jägermeister

Jäger och julmust. En god drink!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Glögg är ju skitäckligt 🙂

Ta russin och mandel i en jäger då! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I år så ska vi fira jul hos min storebror och hans fru som bor i närheten här på östermalm. Dom har ett barn på några månader så det blir bekvämast för dom att ha julen hos sig. Annars brukar vi ha den hos oss då vi bor störst.
Även vi inhandlar en julgran och bakar diverse julbakverk. Det blir varken någon tomte eller kalle anka hos oss då vi bara består av vuxna förutom min brorsdotter. Men hon upfattar inte vad en projektor är ännu så lönlöst att ha den på. 🙂
Klassiska julbord med lax, sill, janson, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad osv osv. I år ska vi även pröva på 3 nya glögg sorter.
Bålbärsglögg, hjortronglögg och chockladglögg. Hoppas det blir något att minnas till nästa år.
Klapputdelningen ser jag fram emot i år då jag äntligen kommit på vad jag vill ha. En slips galje! 😀


   
SvaraCitera

Myksa:

Ta russin och mandel i en jäger då!

En manlig glögg 🙂

MikaelH:

Jäger och julmust. En god drink!

Har faktiskt druckit det. Det är helt okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Har faktiskt druckit det. Det är helt okej 🙂

Bäst är jäger redbull!
Ska ta och åka kryssning nästa helg så ska köpa 2l jäger. En favorit faktiskt.


   
SvaraCitera

MikaelH:

Bäst är jäger redbull!

Jepp. Brukar beställa två stycken tolvor jäger red bull utan is och bögrör när jag är ute. Finfin drink.


   
SvaraCitera