Aviseringar
Rensa alla

God resturang i sthlm, hjälp!


Ämnesstartare

jag och mitt otroligt tuffa entourage ska ut och äta middag på lördag. problemet är bara att jag måste fixa middagsstället. o jag har knappt några idéer.

har någon nån bra idé åt mig? det får inte vara för dyrt. typ 200kr max


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Så det står restaurang på menyn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jensens?
Gottgott!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bronco bar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

donken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jensens?

blev utskrattad där av några gäster :p. antar att jag inte ser ut som man "ska"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns n[n asnice thaibuffe vid stureplan. D'r man f[r plocka of'rdig mat och ge till kocken som steker makten framf;r ;gonen p[ dig 😛

Veti nte hur mycket det kostar dock

Sen finns Texas Longhorn, men det 'r dyyyyrt 😛


   
SvaraCitera

Kablash__:

Finns n[n asnice thaibuffe vid stureplan. D'r man f[r plocka of'rdig mat och ge till kocken som steker makten framf;r ;gonen p[ dig 😛

Tror du menar Mongolian Steakhouse. Kan varmt rekommendera detta ställe. Har för mig att buffén kostar runt 180:-. Då ingår även dessertbuffén. Dricka tillkommer och detta drar ju iväg då man gärna vill ha ett par öl. För att hålla ner kostnaden kan man ju dock envisas med att dricka vatten och endast njuta av maten. [smile] Väljer ni Mongolian Steakhouse och är några stycken ska ni fråga om ni kan få sitta i VIP-rummet. Kostade inget extra för oss och vi fick ett eget trevligt rum med ett bord där bordsskivan var roterbar. Varma sköna handdukar efter maten. [bigsmile]

Min personliga rekommendation är restaurang Vendetta. De har flera riktigt smakliga rätter på sin meny och relativt billigt öl/vin som faktiskt också är ganska skapligt. Trevlig pittoresk lokal i sann söder-anda. Tror du kan komma undan med en bra varmrätt och två glas öl/vin för 150-200:-. Då drar du ändå inte ner på kvalitén.


   
SvaraCitera

Myksa:

Jensens?
Gottgott!

Visst är det relativt smakligt, men kvalitén står inte i proportion till priserna de har. Dessutom har det varit extremt dålig service alla de gånger jag besökt kedjan, även i andra städer. Drickan är alldeles för dyr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är det mysigt! [smile] Det ligger vid söder!
http://www.kohphangan.se/bilder-s.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ful hemsida dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aviator:

Vendetta

känner igen bilden på hemsidan. ligger det inte i gamla stan?


   
SvaraCitera

retstickan:

känner igen bilden på hemsidan. ligger det inte i gamla stan?

Ligger faktiskt på söder. [smile] Rätt nära Skanstulls tunnelbanestation, södermannagatan om jag minns rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aviator:

rätt

aa, hittade det. har beställt bord där nu. har du någon favoritmaträtt lr? 🙂 tänkte att jag kanske skulle försöka testa något nytt.


   
SvaraCitera

retstickan:

aa, hittade det. har beställt bord där nu. har du någon favoritmaträtt lr? 🙂

Trevligt värre! [smile]

Har för mig att jag testade de grillade vitlöksmarinerade lammkotletterna senaste gången jag var där, och de smakade alldeles utmärkt! [bigsmile]

Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll! [smile]


   
SvaraCitera