Aviseringar
Rensa alla

goda och onda människor


Ämnesstartare

det är så elakt att säga så alla är goda 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
goda å onda människor är 1 konstruktion

+1

alla människor agerar väl utifrån vad de själva tror är bäst, förutom om de är helt psycho då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onda är väl dom man blir irriterad på bara , typ som gör dumma saker med mening
men sen förstår man ändå och hatar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen när uppfattas människor som pekar ut orättvisor och oegentligheter som "onda".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I så fall torde du betraktas som ond, för övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^ hela tiden. man får gärna upprksamma kända fel som folk känner har en lösning i sikte men det är egentligen mer hålla med än peka ut fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: ^ hela tiden. man får gärna upprksamma kända fel som folk känner har en lösning i sikte men det är egentligen mer hålla med än peka ut fel.

Ge ett exempel som inte är du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad larvigt, finns jättemkt exempel. varför skulle detta vara unikt för mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ jag är ett exempel på motsatsen om ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig trott på att det finns "goda" och "onda" människor. Tror att alla innerst inne vill gott, bara att olika erfarenheter och olika mycket kunskap gör vissa personer mindre kapabla att förstå vad som är gott och ont. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns som man inte ska bry sig så mycket om det är god eller ond, men det handlar mer om vad man tycker om något som bestämmer hur det är , speciellt om många tycker lika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: +1

alla människor agerar väl utifrån vad de själva tror är bäst, förutom om de är helt psycho då

tror är bäst för vem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ge ett exempel som inte är du.

hej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir kallad saker som hemsk människa, vidrig osv för att jag tror på okonventionella metoder att hjälpa folk

är även en äcklig sexist och en mobbare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty: hej

I den mån någon skulle betrakta dig som ond är det ju inte för att du skulle vara någon sorts sanningssägare, utan för att du är ganska hänsynslös.


   
SvaraCitera