Forumet - Godare och nyttigare mål?

Godare och nyttigare mål?

92 0 8
Hej! Det är såhär att jag tränar en hel del, och just nu förtillfället tänker jag satsa mycket på muskeldelen och jag behöver lite tips.

Frukost:
1 skål med havregrynsgröt
2 knäckebröd med tonfiskröra
1 glas juice
1 kopp kaffe

Något sett att få in proteiner i detta målet? Korv på en av knäckemackorna? Skippa tonfiskröran helt?

Emellanåt brukar jag äta ett äpple, vet ni något man kan äta till? Kan man göra någon fruktsallad med nöter eller något?
Bra proteinkällor:
kyckling (utan skinn)
keso
Mager ost
Ägg
Linser
Bönor
Quorn
Kvarg eller kesella
osv.

Exprimentera lite!

Byt ut tonfiskröran mot "vanlig" tonfisk på burk, innehåller massor av protein! (för som jag förstod det så är det de du är ute efter)

Som mellanmål finns det tusentals bra alternativ!
- Grov macka med jordnötssmör (helst kung manhattans som är ekologisk och innehåller bara jordnötter och lite salt. Alternativt kan du göra egen) och skivad banan
- Ägg- och kesoplättar med bär eller något annat gott till
- Fruktsallad med nötter och ev. kvarg eller keso till, precis som du sa
- En burk kesella/kvarg med fun light i och en frukt till det
- Fil med mülsli (se dock upp för müsli med för mycket socker i) och färsk frukt.
- Gröt med kanel och skivad äpple

osvosv.

Spana också in: