Aviseringar
Rensa alla

Godkänt i matte trots IG på delprov?


Ämnesstartare

OM MAN FÅR GODKÄNT PÅ TVÅ NATIONELLA MA-PROV MEN IG PÅ MATTE C-PROVET, FÅR MAN ÄNDÅ GODKÄNT I MATTE DÅ?

TACK OCH EHJ


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

beror väl på vad din lärare tycker. men borde vara G iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

men borde vara G iaf 🙂

ok hoppas det lär säkert få IG på det här provet. [zzz] är typ överdrivet nervös. suck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

är typ överdrivet nervös. suck

nervositeten brukar tagga mig än mer ibland [bigsmile] försök att plugga lite inför det, var lugn när du skriver det så ska du se att det kommer gå bra 🙂 hade iof inte Ma C så jag vet inte om det är mycket svårare än B-kursen (vilken var svår för mig) men du kommer nog klara det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

försök att plugga lite inför det, var lugn när du skriver det så ska du se att det kommer gå bra 🙂 hade iof inte Ma C så jag vet inte om det är mycket svårare än B-kursen (vilken var svår för mig) men du kommer nog klara det

jag har redan gjort det. :p men inte tillräckligt mkt. måste plugga mer. skrivit upp på en lapp det jag behöver komma ihåg. :> är bara lite hur jag räknar ut saker och ting. men som tur är kommer jag vara själv i klassrummet och göra det (dom andra har redan gjort det idag, jag försov mig. [rolleyes]), så slipper störas av dom andra.

hm, detta är en inte c-kursen, utan är nians nationella prov (c) bara. [y] alltså inte SÅ svårt, haha. nej tror faktiskt jag kommer få godkänt. anledningen till att jag gör detta är för att jag var borta under hela högstadiet och måste alltså göra det nu, och har inte fått samma chans som alla andra att plugga till detta (dom andra hade ju tre år på sig!), men ja, det kommer nog gå bra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

nians nationella

jaha 😀 hahahaha men då behöver du inte oroa dig alltför mycket 🙂 iof hade jag lätt för alla ämnen på högstadiet om man jämför med gymnasiet, men som sagt

Kittieh:

det kommer nog gå bra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

jaha 😀 hahahaha men då behöver du inte oroa dig alltför mycket 🙂 iof hade jag lätt för alla ämnen på högstadiet om man jämför med gymnasiet, men som sagt

[blush] haha nej men jag är ändå nervös. klarade ju iofs matte a - provet förra veckan men C är ju ändå svårare. men jag är väldigt dålig på matte, men har ju missat massa som sagt. [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

men jag är väldigt dålig på matte, men har ju missat massa som sagt. [cute]

jag sög totalt på det, lyckades ändå få VG på högstadiet. bara du lär dig reglerna nu innan du gör provet så kommer det gå bra 🙂 kvittar om du missat då, lär dig reglerna så går det prima Image


   
SvaraCitera
Åtta

Beroende på hur du presterat under resten av året så har du goda chanser att få godkänt ändå. Nu vet inte jag om det är likadant som när jag gick i nian, men C-delen är väl den svårare delen? Den som man gör för att få VG eller MVG?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

n C-delen är väl den svårare delen? Den som man gör för att få VG eller MVG?

japp C-delen är den svårare. sedan har jag redan gjort a-delen och fick g, och så har vi B-delen (muntligt) kvar sedan.

LightInDarkness:

jag sög totalt på det, lyckades ändå få VG på högstadiet. bara du lär dig reglerna nu innan du gör provet så kommer det gå bra 🙂 kvittar om du missat då, lär dig reglerna så går det prima

japp, ska försöka[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

MATTE C-PROVET,

läser du matte C?[surprised][surprised] du hade väl inte börjat gymnasiet väl?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

du hade väl inte börjat gymnasiet väl

nej hahaah nians nationella C-prov! [party] hahaha förklarade ju det däruppe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

nej hahaah nians nationella C-prov! [party] hahaha förklarade ju det däruppe

haha jahaaaaaaaa[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

muntligt

åh den var ju helt sjuk tyckte jag XD fattade inte riktigt hur de kunde bli som de blev förrän efter att vi i gruppen gett svaret 😀 haha

så n00b som jag var då så trodde jag att man skulle få frågor som "vad är 4x7?" så jag övade in hela multiplikationstabellen från 1-12 igen XD


   
SvaraCitera