Aviseringar
Rensa alla

Gömda


Om någon är intresserad så har Monika Antonsson, hon som har skrivit boken Sanningen om Gömda där just sanningen om Gömda berättas, en blogg; http://monicaantonsson.blogspot.com


   
SvaraCitera

Liza Marklund är superkass. Dessutom så ljuger hon lika mycket som Jan Guillou gör i sin förtalsbok "Ondskan". Sen så är givetvis hela den här historien med lögnerna i "Gömda" så uppblåst att man mår illa.


   
SvaraCitera

Tycker det verkar fånigt. Jag är inte insatt alls i vad det är frågan om och har inte heller läst boken, men efter att ha läst tråden och pratat om det med min mamma så har jag väl ett litet hum om det i alla fall.

Förstår inte uppståndelsen. Vad jag förstått så ska boken vara verklighetsbaserad, vilket den säkert även är. Det finns garanterat delar av den som har hänt i verkligheten, och det finns säkerligen påhittade delar. DET ÄR EN BOK.

Bara för att den är verklighetsbaserad finns det inget som säger att allt stämmer till punkt och pricka. Tror ni att verklighetsbaserade filmer är helt sanna? Det är de inte.
"Verklighetsbaserad" är ett mycket diffust uttryck egentligt, man kan blanda mycket verkliga händelser i en bok/film som i verkligheten inte är relaterade, och fortfarande kalla den verklighetsbaserad, för delar av den är ju sanna.

Tycker det är töntigt, det är en bok, tror ni blint på allt som står i den så är ni dumma. [no-no]


   
SvaraCitera

positively:

Om någon är intresserad så har Monika Antonsson, hon som har skrivit boken Sanningen om Gömda där just sanningen om Gömda berättas, en blogg;

om du har läst hennes bok så ser du ganska fort att den inte häller stämmer så bra med verkligheten

Blade Runner:

Jan Guillou gör i sin förtalsbok "Ondskan"

till Guillous försvar kan jag ju tillägga att han after ett tag ändrade sig och sa att det var "hans tolkning" och det behöver ju inte vara han som är erik


   
SvaraCitera

Så kände jag när jag förstod att LGTG inte var sann [sad]


   
SvaraCitera

positively:

http://monicaantonsson.blogspot.com

Om det som står i den bloggen stämmer så är Liza Marklund och "Mia"'s hjärnor helt fucked up!!!!


   
SvaraCitera

OF 5:

till Guillous försvar kan jag ju tillägga att han after ett tag ändrade sig

Efter att han konfronterats med sina lögner från sina gamla skolkamrater och att hans egna mor tog avstånd från hans barnsliga svammel, ja. Han är och förblir ett as utan dess like.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Efter att han konfronterats med sina lögner från sina gamla skolkamrater och att hans egna mor tog avstånd från hans barnsliga svammel, ja. Han är och förblir ett as utan dess like.

ja det är sant men det är ju det som Guillou är känd för


   
SvaraCitera

OF 5:

ja det är sant men det är ju det som Guillou är känd för

Japp. Han kunde bara inte acceptera att han var en okontrollerbar vilde i skolan, och var därför tvungen att svartmåla alla personer runt sig från den tiden.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Japp. Han kunde bara inte acceptera att han var en okontrollerbar vilde i skolan, och var därför tvungen att svartmåla alla personer runt sig från den tiden.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera