Aviseringar
Rensa alla

Gör det någon skillnad om man förstår vem Jesus är?


Ämnesstartare

"Att vittna om Jesus är ju anden i pro¬jfrtian." (Upp. 19:10)

De här orden visar att Jesus är nyckelpersonen i förverkligandet av Bibelns många profetior.
Det är bara när man inser Jesu uppgift i förbindelse med det messianska kungariket som man kan för¬stå profetiorna i Bibeln, från Jehovas första profetiska uttalande i 1 Moseboken 3:15 till de fantastiska synerna i Uppenbarelseboken.
Det förklarar varför många profetior i de hebreiska skrifterna är förbryllande för dem som inte godtar Jesus som den utlovade Mesias betraktar Jesus som något annat än en stor människa.
De sätter inte värde på de hebreiska skrifterna, som ju innehåller många messianska profetior. Kunskap om Jesus hjälper Guds folk att förstå innebörden i de profetior i Bibeln som ännu inte har uppfyllts. (2 Kor. 1:20)

Vikta att veta vem Jesus är!
"Jag är världens ljus." (Läs Johannes 8:12 9:5.)
Långt innan Jesus föddes på jorden för utsade profeten Jesaja: "Det folk som vandra de i mörkret har sett ett stort ljus.
De som bo i djupa skuggans land - ljus har lyst på dem.' (Jes. 9:2)
Aposteln Matteus förklarade att der profetian uppfylldes när Jesus började pre dika och säga: "Ändra sinne, för himlarna kungarike har kommit nära." (Matt. 4:16,17
Jesu tjänst gav folket andlig upplysning och gjorde dem fria från slaveriet under falska religiösa läror. Jesus sade: "Jag har kommit son ett lius i världen. för att var och en som sätter tro till mig inte skall bli kvar i mörkret. (Jah 1:3-5; Joh 12:46)


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är Jesus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jesus och Muhammed är mina kks [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok ni var inte mogan tillräsckligt.


   
SvaraCitera
Emmy95

Det roliga är ju att hela jesus berättelse är vinkad till att passa in med gamla testamentets profetsior.
Nya messias ska födas i betlehem.
Han ska vara ättling till konung David.

Okej så guvernören åberopar alla att ta sig till sin stad för att skattas. Eftersom Joseph var av Davids ätt skulle han skattas i betlehem. Här kan man fråga sig varför då? Det var 42 generationer efter David, dvs nästan 1000 år efter att David dog. Så varför just David?
Troligtvis en alternering av Lukas för att profetian från gamla testamentet skulle passa in.
Sen det roliga är ju att mateus säger något helt annat, att joseph och maria var från betlhem redan från första början? 😛
Som ni säkert vet var ju dessutom maria oskuld när hon blev gravid, då hon blivit gravid av gud eller nått whatever.
Det roliga då är ju att Jesus inte alls kommer av David, utan bara av Maria.
Slutsatsen är ju att trots att Mattues och Lukas evangelierna motsäger sig i en del punkter, så är båda enade om att Jesus omöjligt kan vara Messias.

Skulle gärna vilja höra ett svar på detta från någon religös, då det inte är något som går att förneka, jag har själv kontrolläst det i bibeln.


   
SvaraCitera

Ser ingen bra frågeställning i denna. kan ingen låsa tråden ?:P


   
SvaraCitera
Emmy95

Herjarn:

Ser ingen bra frågeställning i denna. kan ingen låsa tråden ?:P

Nej jag vill se ett svar på min fråga.


   
SvaraCitera
nrg89

Emmy95:

Nej jag vill se ett svar på min fråga.

Jag skulle säga att oddsen är:

Erik112 ger ett gäng Bibelcitat som inte har någonting med någonting att göra: 1,2 gånger pengarna tillbaka.

Erik112 drar ut ett jättelitet stycke av det Emmy95 skrev och svarar endast på det med ett svar i stil med "Hur kan du kontrolläsa Bibeln, när du inte tror på vad som står där?": 1,5 gånger pengarna tillbaka.

Erik112 ger ett svar som är ännu mer random än man trodde, typ, "Du ifrågasätter nu, men vänta tills du ser en isbjörn simma förbi!": 1,7 gånger pengarna tillbaka.

(Min egna favorit) Erik112 säger någonting galet roligt, helt taget ur det blå, så som "Vi måste predika!": 2 gånger pengarna tillbaka.

Erik112 erkänner att Bibeln kanske inte är en så pålitlig källa: 1000 gånger pengarna tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är världens ljus. (Läs http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=269247&page=1#10102812 )


   
SvaraCitera
Emmy95

nrg89:

Jag skulle säga att oddsen är:

Du glömde det mest troliga oddset 😛

Erik112 kan ej svara på mina påståenden och undviker därför tråden med texten "jag kan inte svara på alla trådar eftersom jag har ett jobb att sköta" 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmy95:

Som ni säkert vet var ju dessutom maria oskuld när hon blev gravid, då hon blivit gravid av gud eller nått whatever.
Det roliga då är ju att Jesus inte alls kommer av David, utan bara av Maria.

LOL!!! Där ser man.


   
SvaraCitera
nrg89

Emmy95:

Du glömde det mest troliga oddset 😛

Men det är ju fusk att lägga pengarna på det! Det är på tok för stor favorit! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love][love][love][love]


   
SvaraCitera

Man lämnar sidan ett bra tag och erik är sig lik. Kan fortfarande inte föra sina åsikter utan att blint citera bibeln. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera