Aviseringar
Rensa alla

Gör det själv


isola:

Men där går inte pengarna till företag

konsumtion betyder inte att pengar går till ett företag/förening /stiftelse/hemlös whatever [rolleyes]


   
SvaraCitera

OF 5:

konsumtion betyder inte att pengar går till ett företag [rolleyes]

Nä fast det var ju det det var frågan om i detta fall, att företagen utnyttjade barn.
Att leva helt konsumtionsfritt går ju tyvärr ej.


   
SvaraCitera

isola:

Nä fast det var ju det det var frågan om i detta fall, att företagen utnyttjade barn.

barn kommer alltid bli utnyttjade, precis som även vuxna alltid kommer utnyttjas. Att det sen kanske står ett all mighty multinationellt företag som är enkelt att kasta skit på kommer aldrig förändra det faktumet. hur mycket man kanske än vill tro det.


   
SvaraCitera

OF 5:

barn kommer alltid bli utnyttjade, precis som även vuxna alltid kommer utnyttjas. Att det sen kanske står ett all mighty multinationellt företag som är enkelt att kasta skit på kommer aldrig förändra det faktumet. hur mycket man kanske än vill tro det.

K

Fast det förbättrar det ju. Precis som att djur alltid kommer att ätas och exploateras.


   
SvaraCitera

isola:

Fast det förbättrar det ju. Precis som att djur alltid kommer att ätas och exploateras.

ja varför ska man ens försöka [smile]


   
SvaraCitera

OF 5:

ja varför ska man ens försöka [smile]

Jo klart att man ska! Lite kan man ju göra.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisher621:

Jag är ganska säker på att det finns barnarbetare som gör tyg, tegel och elektronik också. Istället för att göra något själv så kan man väl köpa något som har fairtrade märket på sig.

Gör det själv också då 😛
Personen du ger den till blir nog inte ledsen av att du spenderar mycket tid på en present.


   
SvaraCitera

massgrav:

Ta ett äpple istället för hasch.

fett oldschool.


   
SvaraCitera
ohjens

OF 5:

jag vet inte hur det är med dig man jag innehar varken ett väveri en spinnrock eller ett pappersbruk

det finns något som kallas fantasi och kreativitet lilla pojk


   
SvaraCitera

ohjens:

det finns något som kallas fantasi och kreativitet lilla pojk

oh shit [chocked]


   
SvaraCitera