Aviseringar
Rensa alla

Gör pytte lite sneda situps, kommer det påverka resultatet?


Ämnesstartare

Hej! Jag har börjat göra situps å jag har märkt att jag gör dom ca 5 cm snett. Vill gärna ha ett jämnt sexpack men jag undrar om det sneda kommer påverka resultatet, t.ex. ett snett sexpack eller ett halvt sexpack?? Det är riktigt svårt att göra helt rakt eller i alla fall måttligt rakt. Så snälla svara snabbt om det är helt okej eller inte bra att gör något sneda situps?

Tack på för hand
Mvh Simon


   
Citera

Visst kommer det påverka men det är så marginellt att det inte är värt att nämna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Visst kommer det påverka men det är så marginellt att det inte är värt att nämna.

Hur menar du??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Visst kommer det påverka men det är så marginellt att det inte är värt att nämna.

Asså menar du att det kmr bli snett/halv sexpack??


   
SvaraCitera

pilen3:

Asså menar du att det kmr bli snett/halv sexpack?

Du kommer inte kunna se någon skillnad.


   
SvaraCitera
höna

riktiga män har 1 sexpack i kylen å inte på magen HeHehHheEhEHEHehEHEHeHEEHhehehHEHheHehehehHHhHeheh[blush]


   
SvaraCitera
höna

riktiga män har 1 sexpack i kylen å inte på magen HeHehHheEhEHEHehEHEHeHEEHhehehHEHheHehehehHHhHeheh[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^
lol

anyways, genetiskt.


   
SvaraCitera

Du kommer utveckla bukcancer vilket är dödligt. Det är bäst att du uppsöker läkare omedelbart så att du kan få en sele som hjälper dig att balansera ut ditt lutande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som passaro sa är utseendet på ett eventuellt sexpack genetiskt. Vissa får sneda, andra får raka. Om du tränar "snea situps" lägger du mer belastning på dina obliques: Image

än vid en vanlig situp. Men att bara göra fem centimeter åt sidan kommer nog inte göra att du får en massiv höger/vänster-del av magen medan allt annat förtvinar.

Hett tips om du verkligen vill träna kroppen är att gå till ett gym. Så klart är att träna hemma bättre än ingen träning alls, men jag tror att du får ut mer av att lyfta vikter.


   
SvaraCitera

pilen3:

inte bra att gör något sneda situps?

om du går sneda åt samma håll jämt kan det vara dumt, tänker då ej på utseendet utan på att det blir ojämt belastat för musklerna. vet dock ej om 5 cm gör någon större skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan i värsta fall bli så att magrutorna hamnar lite på ryggen ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

D3wnis:

Du kommer utveckla bukcancer vilket är dödligt

Jamen vad trevligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha '' pytte lite '' om det är så pyttelite är det ingen skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

riktiga män har 1 sexpack i kylen å inte på magen HeHehHheEhEHEHehEHEHeHEEHhehehHEHheHehehehHHhHeheh

dålig ursäkt för soffpotatisar


   
SvaraCitera