Aviseringar
Rensa alla

Göra en industrial?


Ämnesstartare

Ok, tack så mycket allihop!

Tsim:

Han har mycket information på sin hemsida, både priser, läkningstider osv. Kika där 🙂

Ska kolla det, jag bor ju i princip där ^^


   
SvaraCitera

Heroin:

Jag vill också haaa :<

Kan inte alla som gjort den säga exakt hur ont den gjorde jämfört med piercing i t ex läppen, tungan, näsan o ögonbrynet?
Jag har hört att Industrial ska göra ondast av alla piercingar [chocked]

Det går inte att säga exakt p.g.a. att smärttröskeln skiljer från person till person. Dock så var läppen och ögonbrynet i princip smärtfritt jämfört med min industrial & mina 2 helix som kändes lite som att ta en tång och nypa till halvhårt i underarmen. Så det är väl bara att testa. ^^


   
SvaraCitera

Industriellt? Pffst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Ska kolla det, jag bor ju i princip där ^^

Då kan jag rekommendera varmt att du gör det hos honom. Jag har gjort min där och är super nöjd och han är grymt trevlig och skitduktig piercare. Min sitter ungefär som på bilden, men han målar ut och kollar att du är nöjd och allt sånt. Lycka till (:


   
SvaraCitera

En av de absolut finaste piercingarna som finns där ute! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

En av de absolut finaste piercingarna som finns där ute! [y]

[bigsmile] visst är den snygg ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickoKick:

Jag gjorde min för runt 400, minns inte exakt nu. Men skulle tippa på att den går på 300-500 kr

en kompis gjorde den för 600.. om ja fatta allt rätt. 😛


   
SvaraCitera

Min kostade 500kr på East Street i stockholm. Den kändes men de var värt det. Jag hade inga problem alls med den förutom att jag sötte till den när jag satte upp håret. go for it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Jag vill gärna ha fler piercings, men är varken sugen på att ha dem i ansiktet eller på kroppen, så då passar ju örat fint =) Hur är det med priser (ca. då alltså) och är det svårläkt?

gör det hemma. kostar ingenting. förutom kanyl ( 20 spänn) och stav. öronen är ju helt o hållet ofarliga att pierca själv.


   
SvaraCitera

shorty00:

öronen är ju helt o hållet ofarliga att pierca själv.

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

[no-no]

inte?


   
SvaraCitera

shorty00:

inte?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Nej.

vad är det farliga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shorty00:

vad är det farliga?

Eftersom det är hårt brosk där uppe så är det lite mer komplicerat än att göra det längre ned på snibbarna + att det lätt kan bli snett när det är två hål, och då kan man drabbas av broskförtjockningar och infektioner pga spänningar.


   
SvaraCitera

misfits:

Eftersom det är hårt brosk där uppe så är det lite mer komplicerat än att göra det längre ned på snibbarna + att det lätt kan bli snett när det är två hål, och då kan man drabbas av broskförtjockningar och infektioner pga spänninga

Precis.

Min flickvän har piercingar uppe på örat, vid brosk-sektionen,
hon tog det för flera månader sen, och hon får fortfarande ont om jag råkar nudda den för hårt.
Vägrar ta ut den gör hon med. ;__;


   
SvaraCitera