Aviseringar
Rensa alla

göra hårförlängning själv


Ämnesstartare

med keratinvax

går det?

man kan köpa billigt på intranätet, jättebilligt

om man gör fel: vad gör man fel då?

om håret går av eller slits: varför gör det det?

det står bara på intranätet att man ska gå till frisör för att annars kan keratinvaxslingorna sättas fel och det är dåligt

men huuuuur undrar jag


   
Citera
penja

Har ingen koll på keratinvax, men gjorde hårförlängning själv som 14-15åring. Tyckte då att det blev bra, men tror inte att det blev det. Jag såg ut som en fjortis. 

Men alltså, man förlänga snyggt också. Kom bara att tänka på detta haha..

Hur som helst, tutorials på detta borde finnas på youtube om det är en välkänd metod för hårförlängning. 


   
SvaraCitera

Jag har gjort med keratinvax och råder dig till att inte göra det. Mitt hår slets otroligt mycket, slingorna nystade ihop sig när håret växte ut vilket gjorde att jag fick dreads i nacken. 
Men om du ändå gör det, så går det lätt att göra hemma med en mindre platttång, eller om man köper en specialtång som är gjord just för keratinvax.
Många gör nog felet att de sätter slingorna för tätt = större risk för dreads. Tänk på att inte tvätta håret så ofta, samt använda schampo som är gjort för hårförlängning. Håret får ingen riktig fukt som ditt naturliga, så löshåret kan bli skört snabbt med vanligt schampo.
Om jag var du, hade jag satsat på clips. Mycket skonsammare för håret och man kan använda det när man känner för det. Finns billigt på tradera!!


   
SvaraCitera