Aviseringar
Rensa alla

Göra slut..


Ämnesstartare

Denniz92:

Saken är den att jag tycker fortfarande mycket om min tjej och vill att vi skall kunna fortsätta vara kompisar så jag vill inte bara dumpa henne hur som helst.

Jag anar ju var detta kommer ifrån med tanke på din tidigare tråd. Det bästa är nog att berätta sanningen om varför du är kär i en annan och låt henne "dumpa" dig. Ni får väl lösa andra halvan av dramat på samma sätt om det inte löser sig automatiskt..

Under alla omständigheter kommer det bli jobbigt, men det kanske blir lättare för henne att förstå och acceptera sakernas tillstånd om hon vet varför, och förhoppningsvis vill hon ändå vara din kompis.

Lycka till Denniz och jag hoppas verkligen att detta funkar för dig!


   
SvaraCitera

1. hitta ej på dumma anledningar
t ex.
"jag har ej tid"
"jag vill inte såra dig"
2. vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Ut med sanningen och ränkna med tårar.. Länge sen jag hade sån jobbig känsla i magen, när jag vet att hom kommer typ bli asglad som vanligt när vi träffas och sen ba "jag vill göra slut".. [sad]

Jag blir ledsen bara jag läser det.
Hatar förhållanden. Det kommer alltid att ta slut så småningom.

Notis till mig själv: Tänk positivt.


   
SvaraCitera
time
 time

Hoppas att du inte heter Denniz92 på andra ställen, TÄNK om hon googlar det och hittar den här tråden, oj oj oj. Då ser hon ju till och med att du övervägde att ljuga för henne också även om du i slutändan bara velat att hon ska komma undan så lindrigt som möjligt.

Men det är aldrig lätt att göra slut och speciellt att bli dumpad för någon annan tar lite extra ont. Var bara ärlig och snäll.


   
SvaraCitera

Denniz92:

blivit kär i en annan..

Denniz92:

Nu när jag är kär "på riktigt"

Man kan inte bara bygga förhållanden på nyförälskelse, ty det är något som alltid går över. Ska man bara gå omkring och få nya förälskelse-kickar hela tiden får man skaffa en ny hustru vart annat år eller nått ju, och det är nog inte rätt. De gamla och visa som varit gifta i många decenier säger att förälskelsen går över, och man blir mer som kompisar eller normala människor som tycker om, och alltid måste ställa upp för varandra osv.

Så mitt råd är att du håller dig kvar vid den första och älskar henne i nöd och lust tills döden skilljer er år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip92:

Lycka till Denniz och jag hoppas verkligen att detta funkar för dig!

[love]

timeisrunningout:

TÄNK om hon googlar det och hittar den här tråden, oj oj oj.

Ja det vore ju verkligen perfekt.. [shake]

SaltaKätzchen:

Så mitt råd är att du håller dig kvar vid den första och älskar henne i nöd och lust tills döden skilljer er år.

Hmm, jag kanske skall ta det lite lugnt, men jag kan ju inte hjälpa vad jag känner..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

SaltaKätzchen: Så mitt råd är att du håller dig kvar vid den första och älskar henne i nöd och lust tills döden skilljer er år.
Hmm, jag kanske skall ta det lite lugnt, men jag kan ju inte hjälpa vad jag känner..

Lyssna inte på salta nu, han brukar trolla

Säg sanningen, hitta inte på något för att få det att låta "bättre".
Hon kommer att bli sårad, den enda gången ingen av er skulle bli sårad är om ni båda känner att ni vill göra slut och inte alls är intresserade av varandra det minsta, men inte alls så ofta det är så mellan några.

Känner du att du inte vill vara med henne så är det ingen idé att vara det, men prata med henne iaf och försök få henne att förstå dig rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Hur säger man till nån att man vill göra slut utan att den personen blir för sårad?

Hon kommer bli sårad, det bara är så. Men det är viktigt att ni pratar ut ordentligt, att du förklarar hur du känner och att du vill att ni ska fortsätta umgås, som kompisar. Visst blir det svårt för henne, då hon å ena sidan vill fortsätta vara tillsammans med dig, å andra sidan vill hon nog inte sluta umgås helt. Men sånt är livet, och du måste ju faktiskt berätta exakt hur det ligger till. Ni har varit ihop i snart ett år. Det är ganska lång tid, och hon förtjänar att du är ärlig mot henne angående dina känslor, tycker du inte?

Denniz92:

Jag har inte gjort nånting med den andra personen än för jag vill inte vara ett otroget svin..

Det bevisar att du är en bra kille [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Känner du att du inte vill vara med henne så är det ingen idé att vara det, men prata med henne iaf och försök få henne att förstå dig rätt.

livetlivetlivet:

Det är ganska lång tid, och hon förtjänar att du är ärlig mot henne angående dina känslor, tycker du inte?

Jag skall snacka med henne om detta imorgon så får jag ser hur det går. Men nu har rätt och hon förtjänar att veta, dessutom är den andra personen någon hon känner så det kommer inte gå att dölja ändå.

livetlivetlivet:

Det bevisar att du är en bra kille [love]

Hoppas hon håller med dig..


   
SvaraCitera

Denniz92:

Jag skall snacka med henne om detta imorgon så får jag ser hur det går.

Jag fick inte svar på min fråga: Är det värt att säga något till henne?

För även fall du gillar den här andra tjejen är chansen tillräckligt stor för att du ska ge upp din nuvarande tjej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

dessutom är den andra personen någon hon känner

Illa. men aja, bara du är ärlig.

Denniz92:

Hoppas hon håller med dig..

Ja det får vi hoppas.

FreeWay89:

För även fall du gillar den här andra tjejen är chansen tillräckligt stor för att du ska ge upp din nuvarande tjej?

Frågan är om han har såna känslor för sin nuvarande tjej att han vill fortsätta vara tillsammans med honom på "det" sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag fick inte svar på min fråga: Är det värt att säga något till henne?

Jag är inte kär i henne, och det känns inte ok att låta henne gå runt och tro det när jag egentligen vill ha nån annan. Jag förstår vad du menar, men jag tar hellre risken att vara singel ett tag än att hålla på och ljuga för mig själv och min tjej. Jag vill liksom försöka avsluta detta på ett snyggt sätt medan jag har chansen, jag har aldrig haft så starka känslor för henne som jag har för den andra personen, något saknas liksom..


   
SvaraCitera

Denniz92:

Jag förstår vad du menar, men jag tar hellre risken att vara singel ett tag än att hålla på och ljuga för mig själv och min tjej.

Jojo men det vara bara det jag ville ha i kontext.

Denniz92:

jag har aldrig haft så starka känslor för henne som jag har för den andra personen, något saknas liksom..

Jo jag vet mycket väl om det här. Upplevde detta alldeles nyligen och fick göra ett mycket svårt och jobbigt beslut.

''well the heart wants what the heart wants''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Nu när jag är kär "på riktigt" inser jag att jag nog aldrig var riktigt kär i henne

Denniz92:

Kan jag säga det till henne eller är det bättre att typ hitta på nått som låter bättre?

Nej det är ju onödigt att säga det. Resulterar förmodligen bara i att hon känner att hon slösat tid på dig och blir värre sårad.

Denniz92:

Finns det igen här som blivit dumpad på ett "bra" sätt [confused]

De gånger folk blivit "dumpade" på ett bra sätt är nog endast när båda parterna förlorat känslorna för varandra och den ena tar tag i det.

Träffa henne ansikte mot ansikte, fråga vad hon känner angående ert förhållande. Berätta att du verkligen tycker om henne (för det antar jag att du gör om du vill vara nära vän med henne sedan) men att dina känslor bytt riktning.
Förvänta dig inte att ni kan vara vänner direkt efteråt, sådant tar tid.

Men kanske viktigast:
Hur skulle du vilja att det gick till om situationen var tvärt om?
Det är lättare att förstå människor om man förstår sig själv.


   
SvaraCitera

kolla mih forum ,
behöver hjälp där.
kärleksproblem..


   
SvaraCitera