Aviseringar
Rensa alla

göra slut med 1 vän


Ämnesstartare

jag har en gammal barndomsvän som jag till och från umgåtts med i olika perioder av mitt liv. hon är en jättetrevlig, härligt positiv människa, men senaste året har jag känt att vi inte har så mycket gemensamt längre så jag har försökt låta det rinna ut i sanden bara. det har inte funkat och jag känner att det börjar bli aktuellt att helt rättfram göra slut, för så som vi håller på nu är jobbigt för mig och säkerligen jobbigt för henne. vad har ni för erfarenheter av detta? har ni behövt göra slut med en vän av det skälet att ni vill lägga ner mer tid på de vänner som ni får ut mer av?


   
Citera

Det är inte svårt alls. Du kommer märka att er relation försvinner om du slutar höra av dig.
Men om det skulle vara så att du hör någonting från henne så behöver du inte känna dig tvingad att svara.


   
SvaraCitera

Vadå. Man slutar hörs av sig bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människan har inte gjort mig ngt ont! vi har några fina minnen ihop, men nu har vi bara inget gemensamt längre. det krävs ett mer respektfullt avslut än ignorering tänker jag.


   
SvaraCitera

Är i ungefär samma situation... Känns omöjligt Ledsen


   
SvaraCitera

Har inte varit i exakt den situationen, men lite liknande. Tycker absolut du kan "göra slut" med henne. Om du inte känner att ni ger varandra något och inte trivs tillsammans så är det ingen idé att fortsätta umgås bara för att. 
Vet ju inte hur er relation ser ut, men en början kan ju vara att prata lite om att ni växt ifrån varandra och höra om hon också upplever det. Att det är sådant som händer och inte är någons fel.


   
SvaraCitera

Har inga bra erfarenheter av detta. Jag gjorde det och ångrar mig enormt. Jag är påväg tillbaka med perssonen men det är en lång väg kvar. Var helt hundra på att du vill det innan du gör det så du inte ångrar dig.


   
SvaraCitera
nubbie

Nej man ska inte alls "bara sluta höra av sig", vad är det för fel på er.

Prata med henne och förklara hur du känner och varför du anser att relationen inte fungerar längre, kanske har hon liknande tankar.


   
SvaraCitera

nubbie:
Nej man ska inte alls "bara sluta höra av sig", vad är det för fel på er.

Prata med henne och förklara hur du känner och varför du anser att relationen inte fungerar längre, kanske har hon liknande tankar.

Man gör ju inte det på en dag utan man träffas allt mer sällan. 


   
SvaraCitera

Ge henne en förklaring, att sluta höra av sig är ju inte så schysst. 


   
SvaraCitera
nubbie

Exodus:

Man gör ju inte det på en dag utan man träffas allt mer sällan. 

Tycker att det är rätt hemskt oavsett.


   
SvaraCitera

nubbie:

Tycker att det är rätt hemskt oavsett.

nubbie:

Tycker att det är rätt hemskt oavsett.

:SSSSS

det är väl så man glider ifrån varandra. att göra slut verkar hemskt och robotiskt vem fan behöver snacka om sin vänskap på det sättet


   
SvaraCitera

Har bara varit med om att vänskapsrelationer runnit ut i sanden för att båda parter bara hört av sig i mindre utsträckning. Tror man inte ska "dumpa" vänner om man inte är helt säker på att man inte vill umgås mer med dem iaf. Har du provat att prata med henne om att ni glidit ifrån varandra? tänker att man kanske gemensamt kan komma fram till något då.


   
SvaraCitera
nubbie

Exodus:

:SSSSS

det är väl så man glider ifrån varandra. att göra slut verkar hemskt och robotiskt vem fan behöver snacka om sin vänskap på det sättet

Tänker mig att "sluta höra av sig" = att börja dra sig undan, typ. Vilket inte är så kul att utsättas för.


   
SvaraCitera

nubbie:

Tänker mig att "sluta höra av sig" = att börja dra sig undan, typ. Vilket inte är så kul att utsättas för.

vänner kommer och går. precis som japanen säger är det helt normalt att vänskap rinner ut i sanden.


   
SvaraCitera