Aviseringar
Rensa alla

Göra slut pga biologiska klockan


Ämnesstartare

Du och din partner är i gymnasieålder. Du säger upprepade gånger att du älskar din partner och vill leva resten av livet med denne. MEN. Du vill ha biologiska barn, om sisådär 5 år. Din partner kan i dagsläget inte föreställa sig sig själv med barn.

Vad hade du gjort, och varför?


   
Citera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)

Postorderhoran:

Du vill ha biologiska barn, om sisådär 5 år

Postorderhoran:

Din partner kan i dagsläget inte föreställa sig sig själv med barn.


   
SvaraCitera
Åtta

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)

Klart som fan. Finns ju ingen anledning att avsluta någonting som förhoppningsvis gör en lycklig, bara för att man kanske kommer att ha olika åsikter om något om 5 år. Man kan omöjligt veta hur man känner och tycker om saker om 5 år. Han kanske då känner för att ha barn, eller så kanske du känner att du hellre vill vänta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förklaring till alternativ 3: Vänta med att göra slut tills din biologiska klocka tickar alldeles för högt för att kunna ignoreras längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men herregud, klart att han inte kan tänka sig ha barn nu :S vänta ca 5 år och fråga då. vill han fortfarande inte så dumpa han då ist


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)

hatar barn

Dold text: skämt åsido: 5 år är lång tid, det går inte att veta om man är tillsammans med människan om 5 år, och om man är det kan han ha ändrat det, eller så har man själv ändrat sig. att göra slut pga det vore typ jättebarnsligt och jättekorkat.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

göra slut när jag VILL HA BARN NU (Du röstade på detta alternativ)

dvs om sisådär fem år och han fortfarande inte vill ha barn..........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)

[shake]


   
SvaraCitera
Acuve

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)

Det verkar dumt att göra slut över ett problem som eventuellt ligger fem år in i framtiden. Under de fem åren så kan ju både partnern och en själv ändra sig. Om situationen skulle uppkomma då man vill ha barn nu och partnern inte vill samma sak så får man väl prioritera vad som känns viktigast då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

men herregud, klart att han inte kan tänka sig ha barn nu :S vänta ca 5 år och fråga då. vill han fortfarande inte så dumpa han då ist

är han som är bebissjuk, jag vill inte ha biologiska barn. Blev så chockad över hur han tänkte när han tog upp det och gjorde värsta grejen av det att jag var "tvungen" att se hur andra människor ser på saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

respektera (Du rös


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

respektera (Du röstade på detta alternativ)

King-Louie:

Oh, woppiedo.. jag vill va' som du-u-u, se ut som du, gå som du, du-u-u. Det vill jag nu-u-u..

osv..
Det jag menar är, om han inte respekterar en sån här sak, så låtsas han bara. Som flertalet redan sagt, om 5 år kanske ni ändrat er; han kanske inte vill ha barn alls. Gör han slut för en sån här sak, så har han hittills inte varit "sann" mot dig.. han använder dig mer som en "framtida mor", än att han är tillsammans med den han faktiskt älskar.

Edit: Förlåt, läste inte igenom allt, så jag ändrade om texten från "dig" till "honom". Samma princip gäller ändå 🙂


   
SvaraCitera