Aviseringar
Rensa alla

Göran Hägglund (KD) avgår som partiledare


Ämnesstartare

Efter elva år som partiledare för Kristdemokraterna har nu Göran Hägglund lämnat posten. Vem tror ni tar över? Tycker ni att han har gjort ett bra jobb? Spelar det nån roll att han byts ut? Hur kan det påverka partiet eller Allianssamarbetet?

goran-hagglund-1982-jpg
Bild på en ung Göran Hägglund


   
Citera
Ämnesstartare

Själv tycker jag det är lite tråkigt faktiskt. Trots att vi står på helt olika sidor rent politiskt så tycker jag att Göran Hägglund har varit en skicklig retoriker, lugn och saklig debattör och faktiskt ganska rolig. Många andra politiker har sagt att just Göran Hägglund är en av de roligaste och trevligaste partiledarna, och det har jag också märkt av.


   
SvaraCitera

vad fan.
det kan ju bara bli sämre känner jag. 


   
SvaraCitera

värderingsmässigt är han ju mer liberal än den genomsnittlige kdaren i många frågor. att han inte är liberal i jämförelse med någon annan är en annan historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är lite rädd att Ebba Busch ska ta över. Hon skrämmer mig. Ledsen


   
SvaraCitera

Det här blir nog slutet för KD tror jag.

Hon i ungdomsförbundet borde ta över.


   
SvaraCitera
reben

e så ledsen


   
SvaraCitera
reben

visste dagen skulle komma förr elr senare men ändå


   
SvaraCitera
reben

fick ingen tid att förbereda mig på detta


   
SvaraCitera
Kudhos

Trist för han var en av de skickligare partiledarna. 


   
SvaraCitera
frukt

Får se om de tappar i fortsättningen.


   
SvaraCitera
reben

hoppas dom får en kass så dom äntligen åker ut finns ingen poäng att ha med dom nu

:((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andreas Carlson vore ett väldigt spännande och bra kort för den posten. Han är humoristisk, omtänksam och en genuint god person som skulle passa utmärkt som efterträdare. Tror dock att äldre KDare, såsom Adaktusson, Larsson och Attefall blir partiledare, tråkigt nog.

carlson.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns som att Göran Hägglund har fyllt en funktion som en nedkylare av gubbreaktionära och radikalkonservativ ungdom i sitt parti. Blir intressant att se vad som nu händer, det känns inte orimligt att tänka (tro?) att Kristdemokraterna gör en tydlig högergir efter de Hägglundska mellanmjölksåren. Kommer detta att bidra till alliansens sönderfall? Kommer Janne B att inspireras? Kommer Ebba Busch att träda fram som en svensk Sarah Palin? 
Intressanta dagar framför oss.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är synd att han avgår. Tycka vad man vill om partiets ideologi och sakpolitik, men Göran Hägglund är en av de svenska politiker som jag gillar mest.


   
SvaraCitera