Aviseringar
Rensa alla

Göran ute i gräset


Ämnesstartare

Schmetterling:

Såg inte ut som en lägenhet.

Det är det, vi bor på bottenvåningen och har en stor altan + gård.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hund med koppel [rolleyes] [zzz]

Ja men katt med koppel är så fjöntigt bara 😛 Hund med koppel är smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Ja men katt med koppel är så fjöntigt bara 😛 Hund med koppel är smart

Tycker att överkörd/ihjälplågad katt är mycket "fjöntigare".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tycker att överkörd/ihjälplågad katt är mycket "fjöntigare".

så hmm förstår jag rätt, du bor precis bredvid motorvägen och din katt är lite efter, samt att din granne gillar att döda djur?[confused] Att bli provocerad över att jag tycker att katt koppel är fjantigt är väl att ta i, tycker du inte det[confused]
Btw överbeskyddande kanske? För att något skulle "kunna" hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

så hmm förstår jag rätt, du bor precis bredvid motorvägen och din katt är lite efter, samt att din granne gillar att döda djur?[confused]

Nej jag bor på tätbebyggt område och respekterar att alla inte gillar katter. Dessutom gillar jag själv inte när andras katter är och skiter i mina rabatter.

Netherlick:

tt bli provocerad över att jag tycker att katt koppel är fjantigt är väl att ta i, tycker du inte det[confused]

Nej, tycker att du är korkad bara. Jag är en bra kattägare till skillnad från många andra, därför tar jag hänsyn till alla i min omgivning och ser till att katterna samtidigt får vara ute och stimuleras.

Netherlick:

Btw överbeskyddande kanske? För att något skulle "kunna" hända.

Det har hänt många gånger att katter har blivit plågade, våra katter är dessutom väldigt kärvänliga och vill gosa med alla som de ser. Det kanske går fram till fel person? Min grannes katt fick ryggen avslagen av ett gäng idioter och dessutom ligger motorvägen ett stenkast här ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej jag bor på tätbebyggt område och respekterar att alla inte gillar katter. Dessutom gillar jag själv inte när andras katter är och skiter i mina rabatter.

Kan förstå att det kan vara jobbigt.

Geigerzähler:

Nej, tycker att du är korkad bara. Jag är en bra kattägare till skillnad från många andra, därför tar jag hänsyn till alla i min omgivning och ser till att katterna samtidigt får vara ute och stimuleras.

Geigerzähler:

Det har hänt många gånger att katter har blivit plågade, våra katter är dessutom väldigt kärvänliga och vill gosa med alla som de ser. Det kanske går fram till fel person? Min grannes katt fick ryggen avslagen av ett gäng idioter och dessutom ligger motorvägen ett stenkast här ifrån.

Men va fan hela idén med att vara katt är väl friheten, det är väl samma sak som att säga "Ja lilla Jonas du får inte leka i sandlådan för det har funnits en pedofil i närheten" tycker det låter fel att bara låsa in ett djur pga att något kan hända. Till och med hundar får ibland komma iväg och springa fritt på åkern, fältet elr vafan. Samma sak med grannkatten "kan" hända. Motorvägen är väl det ända jag kan förstå att du har katten inlåst tills du går ut med den. Om jag är korkad för att jag önskar din katt frihet så är jag det med stolthet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

.

De får ju vara ute, klättra i träd, leka med vatten, jaga småfåglar osv. Precis som alla andra katter, men jag hatar att jag räknas som "fånig" bara för att jag ser till att mina katter får vara ute, istället för att stänga in dem som mååånga andra gör. Dessutom så vill jag alltid deras bästa och jag tycker att det är FRUKTANSVÄRT respektlöst att ha katterna lösa. Förra året så var det en katt som hoppade ur buskarna och in i kaninhagen snabbare än blixten så att ägaren till kaninerna inte hann reagera innan katten hade dödat en kaninunge, trots att hon satt på SIN EGEN gård och hade uppsyn över kaninerna och jag har haft katter i mitt SOVRUM som inte tillhörde mig när jag bodde med pappa i hus, min pappa är DÖDSALLERGISK! Man vet aldrig vad katterna ställer till med för otyg när man inte har uppsyn över dem, tycker att det bör införas strikt kattägaransvar precis som för hundar. Gillar det nya lagförslaget om att man inte ska få ha katter lösa i tätbebyggda områden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

FRUKTANSVÄRT

Geigerzähler:

SIN EGEN

Geigerzähler:

SOVRUM

Geigerzähler:

DÖDSALLERGISK!

Om något var rätt så skulle ingen få ha husdjur. Men det hade jag aldrig klarat av xD Tycker dom kan typ bygga en kattgård som bara katter får springa i, fixa en lag emot tidelag och en massa annat. Vi gör inte allt vi kan för att djuren ska må bra, för att vi inte riktigt kan. Finns så mycket man kan göra för dom, för i dagens läge så gör man fel hur man än gör typ. Hoppas all lycka till dina katter och smärtsam tortyr till dom som skadade katten, och ber om ursäkt om jag lät okänslig men det är så svårt att låta något annat i en text(tycker jag iaf :P)


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Om något var rätt så skulle ingen få ha husdjur.

Förstår ej vad du menar.

Netherlick:

Tycker dom kan typ bygga en kattgård som bara katter får springa i, fixa en lag emot tidelag och en massa annat.

Vilka "dom"? Jag ska sätta nät runt altanen så att katterna kan sitta ute men inte springa bort, de ska få klöspelare och sitthyllor där ute också!

Netherlick:

Vi gör inte allt vi kan för att djuren ska må bra,

Jag försöker göra allt jag kan för mina djur, ge dem en bra tillvaro och ett värdigt liv.

Netherlick:

Finns så mycket man kan göra för dom, för i dagens läge så gör man fel hur man än gör typ.

?

Netherlick:

Hoppas all lycka till dina katter och smärtsam tortyr till dom som skadade katten, och ber om ursäkt om jag lät okänslig

Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns konstigt att Isola inte har kommenterat detta.

Isola:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Känns konstigt att Isola inte har kommenterat detta.

I

[cute]
Älskade Mimmispratande, lät jättelikt Stellas. Fast Stella tyckte inte om det och rusade fram till fönstret för att se var den högljudde inkräktaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Älskade Mimmispratande, lät jättelikt Stellas. Fast Stella tyckte inte om det och rusade fram till fönstret för att se var den högljudde inkräktaren.

Mimmi låter ju som en hes padda. [blush] Jättesött!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha pratglad kisse!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Mimmi låter ju som en hes padda. [blush] Jättesött!

Stella också! Men första månaden hon bodde hos mig så trodde jag att hon var stum, då hon endast mimade åt mig jämt. Men sedan släppte det och hon låter nu nästan jämt, men kommunicerar ofta med mimande också .


   
SvaraCitera