Aviseringar
Rensa alla

Görti och Börti och andra MiNiSaGoR


Ämnesstartare

Det var en gång en sur tant som hette Görti. Hon bodde djupt inne i Holaveden tillsammans med sin hund Förti.
Tidigt varje morgon tog Görti en fem kilometer lång promenad över stock och sten för att möta upp sin allra käraste, Börti.
Börti levde i en gran, för han var en kotte.
Tillsammans hade de långa samtal om livet och döden, de knöt djupa band till varandra och avslöjade sina innersta hemligheter.
Men det fanns ett problem. Görti och Börti idkade aldrig samlag, för det uppstod gång på gång komplikationer de stunder då det hettade till.
Detta slet något otroligt på deras förhållande, och en dag sa Börti stopp! (på kottiska).
Han beklagade sig och fällde många kottårar men stod ändå fast vid sitt beslut.
De snarare stal energi från varandra än gav något.
Görti blev rasande. Hon slet loss Börti från hans gren och stampade på honom med sina gummistövlar.

The end.

Ge mig fler minisagor! De kan handla om vad som helst och vara skrivna hur som helst. Enda regeln är att de inte får vara långa romaner.


   
Citera

Hej
Jag är 12 år och älskar att ha det nice, vara med djur m.m.
Jag har 4 djur två hundar, en kanin och en hamster.
Bor i hus och lägenhet det är nice. Har pool som jag älskar att vara i. Har ej mer att berätta :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fin skildring av ett barns längtan efter mänsklig kontakt. Gillar det naivistiska språket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På en hönsfarm i södra Småland bodde hönan Hanna. Hon var frigående.
Ändå led hon, ty hon skulle aldrig få se solens sken.

Slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan en om katten

när katten va liten och inte kunde sova gick den till skogen och byggde sig ett hus
och en sandlåda och en elefant av trä
sen gick den hem och hämtade alla kattsyskon och sa till dom: kom nu till skogen och hälsa på mig i mitt nya hus
sen gick dom till skogen och alla katterna tyckte det var ett jättefint hus så dom flyttade in där
dom blev vildkatter och jagade möss
sen kom det en människa som skulle bygga ett hus i staden och han rev ner hela huset och använde det som virke utan att märka att nån bodde där
katterna blev mosade av en grävskopa

sorgligt va
ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars katter [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh Romeo, where do you have your Juliet? Oh Romeoo-ooo where´s your girlfriend?
*klick*
Sara lämnade ett flottigt fingeravtryck på bandspelarens pausknapp. Hon var så otroligt trött på Shebang.
Flera timmar varje dag spelades låten om och om igen, allt för att driva henne till vansinne. Idioti.
Fläkten hade lagt av igen och Sara sparkade till den med en foppatoffel-klädd fot. Den kickade igång och blandade kvav inomhusluft med den svala brisen från det öppna fönstret.
Ljusgröna tyllgardiner och en Flitig Lisa. De var noga utvalda för att matcha allt annat i rummet. Rummet som mest gick i vitt. Inte så svårmatchat trots allt.
Det var i mitten av augusti och solen letade sig in genom varje springa, varje öppning, för att placera sina gyllene mönster mot väggar och golv. Låt mig leva igen.

Slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejte mer artsi för den vuxna pöblejken. (skoja[rolleyes])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upptäckte just att jag bara skrivit med kvinnor i huvudrollerna.
Könskvotering krävs!
Nästa berättelse ska handla om en person av hankön. Lovar. Om det ens handlar om en person dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkottJakten i ÅkersBerga

Boende och inredning

Vapen Och Militär. Berättelsen om Den Stora SkottJakten som Ägde Rum den 15 Februari Givet år. Mer eller Mindre Ett Drama med Högsta klassifikation Inom Det Militära. Det Började med Att Samtliga parter Ingick I ett Så Kallat ÅterBandsTricks Som Går ut på I sig Självt Att Mer eller Mindre Överutveckla Sina Förmågor Inom Segel.

Då Steg Store Chefen Chef- och Ledarskaps-Experten Örje Öl Fram Till TalarStolen Och kollade ut Genom Skogen. Finns Det Några Älgar Att Skjuta Så här Dax Under året? Omöjligt. Ingen Som Kunde Svaret På den Frågan, Men Alla Gillade Att Frågan Kom Fram Till Ljuset Och Fick Se Markens Ljus Lysa I sig Självt.

-Ursäkta.

-Känner Du Till Den Hemliga Jakten Som Pågick Under decennier?

-Va?

Nu Visste Alla Vad Som Har Hänt Mer Eller Mindre. Så Ingen Kommer Till Skada Ingen Som Kan Ge Uppskador Eller Säga Till Det Högsta Markmakten Att Sluta Lysa Ljus I sig Självt.

Ta Inte Den Här Platsen Är Du Vänlig, Säger Lenna Phillipsson. Som In Te Är Den Berömda Sångerskan Och MelodiFestivalen Lena Philipsson Även Kallat LENA PH. Som Man kan Kalla Det. Platsen Kommer Från Det Grekiska Mytologin Och Filosofen Jan Börje Som Lever Under 1500-Talen Och Har Utvecklad Den Stora Synen Kring Det Hela. SkottJakten. Mer Eller Mindre Sagt Nu Råder Det Inga Tvivel Om Fortsättningen.

Tack För Du Ville Utveckla Din Syn På SkottJakten, Börje, Är Du Väldig Trevligt, Använder Du Dove Sschampo? Det är Du Värd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Upptäckte just att jag bara skrivit med kvinnor i huvudrollerna.

Det Är Bra. Jag Tycker Det Är Svårare Att skriva Med Kvinnor.

krasch:

Slut

Den Var Speciell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Det Är Bra. Jag Tycker Det Är Svårare Att skriva Med Kvinnor.

Våra sagor får komplettera varandra.

ennie:

Den Var Speciell.

Vet inte riktigt vad det betyder så jag svarar med:

[mad]

och

tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Våra sagor får komplettera varandra.

Ja.

Skriver Sagan Om Det Berömda Bordet Som Aldrig Fick Ben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Skriver Sagan Om Det Berömda Bordet Som Aldrig Fick Ben.

Längtar efter att få läsa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagan Om Det Berömda Bordet Som Aldrig Fick Ben

Snälla, Jag Är Bara Ett Bord, Hur Kan Du Kräva Av mig Att Jag Ska Få Ben och Gå Härifrån? Bord Är Döda, Jag är död, Jag Kan Verkligen Inte Gå, Jag Har Inga Ben. Visst Visst, Jag Har Rest Världen runt, besökt Kinamuren, Sett De Sju haven, Jag Är En Som Sett Mycket Och Mycket Mer Finns Att Se, Jag Är Ett reseBord, Men Jag Reser I Bagaget, Som Stöd För BordAnvändare. Ta Inte Mig För Givet, Ta Inte Illa Upp För Att Jag saknar Ben. Vissa - Lars Henry Nordén, Mikael Lejonhjärta m.fl. - Skulle Kalla Mig BordsSkiva, Inte ens Mitt Fulla Namn. Jag Är Handikappad, Men Jag Har Rätt Att Behålla Min Status I Samhället. Det Är Faktiskt Insidan Som Räknas, Och Jag Ska Säga Dig Att Jag vet Att Jag Är Ett Bord Utan Liknande Like. Dess. För Innan Jag Blev Bord Var Jag en Berömd Björk. Jag Levde I Amazonas Regnskog, Jag Fick Besök Av Kollibri Och NäckterGaler, Som Mumsade På Insekterna. Insekterna Bodde i Mig. Innan Jag Kom Till Slakt. Mycket Har Hänt I mitt Liv, Det är En Av anledningarna Till Att Jag - Bordet Bord - Kan Kalla Mig - Just Bord - Jag vet Ju Det, Det Vet Jag. Att så Är Det Med Detta, Jag Är ett Bord Och Jag Vet Vad Jag kan Kräva Av Världen.


   
SvaraCitera