Aviseringar
Rensa alla

Göteborgsoperan


Ämnesstartare

ska på opera idag. undrar om nån från GBG kan ge mig en vägbeskrivning från centralen till operan då jag inte orkar skriva ut en karta och orientera mig fram [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Har du ingen smartphone?

Klicka in adressen där bara så voila!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fan kommer sig detta?


   
SvaraCitera

Det är nära centralen. Om man hittar någorlunda i staden kan man promenera utan att det tar skitlång tid.

Annars kan du ta kollektivtrafiken till Lilla Bommen, det är typ den närmaste lättillgängliga hållplatsen tror jag. Gå därifrån. Kolla en karta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Har du ingen smartphone?Klicka in adressen där bara så voila!

jag har en mobil om det är en smartphone vet jag inte. den är dock avancerad. jag vet inte hur man gör sånt med telefoner

dazed:

Hur fan kommer sig detta?

min storebrors julklapp till mig, min mor och min lillebror. är det så konstigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Det är nära centralen. Om man hittar någorlunda i staden kan man promenera utan att det tar skitlång tid.Annars kan du ta kollektivtrafiken till Lilla Bommen, det är typ den närmaste lättillgängliga hållplatsen tror jag. Gå därifrån. Kolla en karta.

mm såg på google att det var nära. hade tänkt gå då vi har gått om tid. kartor är jobbigt. hade hoppats på en vägbeskrvning, annars får man fråga sig fram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

min storebrors julklapp till mig, min mor och min lillebror. är det så konstigt?

Det kändes inte så jävla bateman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det kändes inte så jävla bateman.

jodå det tycker jag. opera är för fina och coola människor. visserligen kan det ju vara bajs, återstår att se. skall dock erkännas att jag hellre hade sett på Madrid ikväll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jodå det tycker jag. opera är för fina och coola människor. visserligen kan det ju vara bajs, återstår att se. skall dock erkännas att jag hellre hade sett på Madrid ikväll

Det kanske nyttigt att avstå Real en helg? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det kanske nyttigt att avstå Real en helg?

haha nja tror inte det spelar nån roll egentligen för resultatet kommer ändå påverka mig lika mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok!

Gå av tåget. Vänd dig så att du står mot stationsbyggnaden. Gå mot den, in i den och rakt igenom. Eventuellt kan du behöva dodgea lite grejer där inne och så, men försök hålla kursen. Om du gjort rätt nu så kommer du vara på andra sidan centralen med näsan vänd åt samma vädersträck som tidigare (väster). Du bör också se en fet byggnad framför dig som det står lite butiksskyltar på. Nordstan kallas den. Det ligger en väg i vägen, den kan du antingen gå över eller under genom en tunnel. Ta dig in i Nordstan på rakt sätt och FORTSÄTT GÅ RAKT FRAMÅT tills du kommer ut på andra sidan. Nu bör du stå vid en gata med lite spårvagnsspår och busshållplatser på. Östra hamngatan heter den. Är du någon annanstans har du gjort FEL och då bör du nog fråga någon om vägen. Vänd dig cirka 90 grader åt höger och spatsera framåt tills vägen tar slut. Där vänder du dig 45 grader åt vänster och spanar in ett konstnärligt hus en bit framför dig. Det är Göteborgsoperan. Navigera över vägen som ligger mellan dig och huset och ha så jävla trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Ok!

Gå av tåget. Vänd dig så att du står mot stationsbyggnaden. Gå mot den, in i den och rakt igenom. Eventuellt kan du behöva dodgea lite grejer där inne och så, men försök hålla kursen. Om du gjort rätt nu så kommer du vara på andra sidan centralen med näsan vänd åt samma vädersträck som tidigare (vänster). Du bör också se en fet byggnad framför dig som det står lite butiksskyltar på. Nordstan kallas den. Det ligger en väg i vägen, den kan du antingen gå över eller under genom en tunnel. Ta dig in i Nordstan på rakt sätt och FORTSÄTT GÅ RAKT FRAMÅT tills du kommer ut på andra sidan. Nu bör du stå vid en gata med lite spårvagnsspår och busshållplatser på. Östra hamngatan heter den. Är du någon annanstans har du gjort FEL och då bör du nog fråga någon om vägen. Vänd dig cirka 90 grader åt höger och spatsera framåt tills vägen tar slut. Där vänder du dig 45 grader åt vänster och spanar in ett konstnärligt hus en bit framför dig. Det är Göteborgsoperan. Navigera över vägen som ligger mellan dig och huset och ha så jävla trevligt.

tackar. lät ju som en seriösvägbeskrvning som går att följa. en fråga dock. jag kollade på google maps och enligt en vägbeskrvning där är det 3,2 km från centralen till operan. det är ju öndå en rätt lång bit som kanske tar 45 min att gå. stämmer det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

tackar. lät ju som en seriösvägbeskrvning som går att följa. en fråga dock. jag kollade på google maps och enligt en vägbeskrvning där är det 3,2 km från centralen till operan. det är ju öndå en rätt lång bit som kanske tar 45 min att gå. stämmer det?

Verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick det till drygt 800 meter på Eniro. Tror du har något fel inställt på din Maps, typ att du ska köra bil lr något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Verkligen inte.

nej tror jag gjorde fel. valde vägbeskrvning med bil och då var det värsta omvägen. nu valde jag promenera och det står 88 m och att det tar 11 min. fast det står också " Var försiktig – trottoarer och gångvägar kanske saknas i den här rutten."


   
SvaraCitera