Aviseringar
Rensa alla

Gött mos


Ämnesstartare

Har en jävla ångest och kom överrens med en psykolog igår att låta den gå över med tiden...[tired]
Jahapp. Gör den det? Någon som kan ge lite tips på hur man stillar den?
Är rätt så trött på att må illa och få hjärtklappning av precis vad som helst.


   
Citera
Ämnesstartare

Äh vadå med tiden. Det funkar ju inte. [confused]
Miljöombyte + byt rutiner + VILL bli av med ångesten = bra början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Äh vadå med tiden. Det funkar ju inte. [confused]

Hon tror att jag har ångest för att jag flyttat hemifrån och känner mig ensam (vilket säkert stämmer) och att det kommer gå över när jag vant mig och funnit trygghet i vardagen... Bara det att det kan ta några månader.

Dåren:

Miljöombyte + byt rutiner + VILL bli av med ångesten = bra början

Jo, strävar verkligen efter att slippa skiten. Försöker umgås med folk för att tänka på annat. Då känns allt mer ok, men så fort jag tänker på skolarbete så skiter sig allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Jo, strävar verkligen efter att slippa skiten. Försöker umgås med folk för att tänka på annat. Då känns allt mer ok, men så fort jag tänker på skolarbete så skiter sig allt.

Prestationsångest?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan vad roliga dom är. Så sa mina också. Alltså verkligen åt helvete med det som kallas psykologer. Ett jävla skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Prestationsångest?

Nja, alltså prestationsångest har jag alltid haft så det är som det är med den. Känns snarare som att jag inte orkar ta tag i verkligheten. Alltså, när jag umgås med vänner, sitter framför datorn etc så känns det lite bättre. Men så fort jag tänker på skolan, att jag måste städa, vara vuxen. Då pang bom griper det tag värre än någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Fyfan vad roliga dom är. Så sa mina också. Alltså verkligen åt helvete med det som kallas psykologer. Ett jävla skämt.

Känns mest som att de bortförklarar saker ja, elelr inte orkar ta tag i problemet.
Det är så jäkla svårt att få fram hur man känner också. Men å andra sidan vet jag inte vad jag ska göra med ångesten mer än att leva på som vanligt och vänta ut den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

, att jag måste städa, vara vuxen. Då pang bom griper det tag värre än någonsin.

Inte redo att vara "vuxen" än? Kanske du hade lite för bråttom att flytta hemifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Inte redo att vara "vuxen" än? Kanske du hade lite för bråttom att flytta hemifrån?

Känns lite så. Fast jag vet inte vad jag skulle göra annars om jag inte pluggade. (hemhem ligger ute på landet och jag är så dålig att jag inte har körkort)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Känns lite så. Fast jag vet inte vad jag skulle göra annars om jag inte pluggade. (hemhem ligger ute på landet och jag är så dålig att jag inte har körkort)

Kanske skulle du bo med någon? Bara för att känna att du inte bär allt ansvar själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Kanske skulle du bo med någon? Bara för att känna att du inte bär allt ansvar själv.

Jo, det skulle nog vara ett plus. Får försöka fjäska för någon i klassen så att den vill bo med mig.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Jo, det skulle nog vara ett plus. Får försöka fjäska för någon i klassen så att den vill bo med mig.

Jag kan bo med dig. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag kan bo med dig. [cute]

Haha ok. Bor i en sömnig, tråkig småstad bara såru vet.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Haha ok. Bor i en sömnig, tråkig småstad bara såru vet.

Jag med. Vill byta sömnig småstad nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag med. Vill byta sömnig småstad nu.

ett rejält miljöombyte! [crazy]
Den här småstaden är likadan som den småstad jag bodde utanför förut, förutom att här är man antingen kristen eller alkis.[y] I min gamla småstad fanns det även småbarnsfamiljer och änder.


   
SvaraCitera