Aviseringar
Rensa alla

Golden som vägrar att röra på sig


Ämnesstartare

Tjena, nu är det så att jag har en golden retriever ca 2 år gammal och är väldigt gullig, men jag har ett problem med honom. När jag är ute och går så sätter han sig ner om och om igen och tvärvägrar att fortsätta gå, så att jag får "lura" med honom med diverse grejor som godis, pinnar etc.

Detta kanske inte låter som ett stort problem, men en sträcka som tar 10-15 min för mig själv att gå tar lätt upp emot 30-40 min när ja vandrar med min hund [shake].

Jävligt trisst för detta kan helt fullständigt förstöra min dag, jag blir irriterad, sen till möten och värst av allt är att jag har börjat ogilla min hund pga detta (inget jag visar dock).

Nån som har några tips om hur ja ska få hunden att gå utan att titt som tätt sätta/lägga sig ner[tired]?

tackar


   
Citera
Ämnesstartare

den är cp såklart


   
SvaraCitera

Dra i kopplet eller gå mindre streckor kanske.


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

Nån som har några tips om hur ja ska få hunden att gå utan att titt som tätt sätta/lägga sig ner[tired]?

gör som man gör med hästar. dra när hunden lägger sig/stannar. så fort den tar ett steg mot dig, beröm. fortsätt så tills det funkar. ungefär, enkelt beskrivet.


   
SvaraCitera

köp en katt 😀


   
SvaraCitera

Rhiannon:

gör som man gör med hästar. dra när hunden lägger sig/stannar. så fort den tar ett steg mot dig, beröm. fortsätt så tills det funkar. ungefär, enkelt beskrivet.

jag har inte förstått meningen med att dra i en häst när den inte vill gå,hästen lägger ju mer kraft bakåt om man segdrar i den.[shake]


   
SvaraCitera

Tözen:

jag har inte förstått meningen med att dra i en häst när den inte vill gå,hästen lägger ju mer kraft bakåt om man segdrar i den.[shake]

beror ju visserligen på. har man en häst kan man ju också ta ett spö och driva på den, om det är att den drygar sig. med en hund är det lite svårare.

men hela grejen går ju ut på att hästen/hunden ska förstå att det är bra att röra sig framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den har kanske ont.


   
SvaraCitera
Tuvan

Rhiannon:

gör som man gör med hästar. dra när hunden lägger sig/stannar. så fort den tar ett steg mot dig, beröm. fortsätt så tills det funkar. ungefär, enkelt beskrivet.

Så skulle jag också gjort.. Det kan nog vara en bra metod! Min förra hund var lite så ibland.. vägrade gå, bara att mota på så går det!

Sockerconny:

Den har kanske ont.

Ja, fast då hade han nog inte velat gå alls?
Kolla under tassarna eller benen eller så. Går han konstigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa att cykla med den [bigsmile] så kan han ju försöka sätta sej bäst han vill [crazy]

men använd hjälm [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rhiannon:

gör som man gör med hästar. dra när hunden lägger sig/stannar. så fort den tar ett steg mot dig, beröm. fortsätt så tills det funkar. ungefär, enkelt beskrivet.

har provat me beröm, godis kanske?

Tuvan:

Kolla under tassarna eller benen eller så. Går han konstigt?

han har haft en utväxt på ena tassen, men det är lugnt. Han är helt återställd enligt veterinären och han tycks inte ha ont.
Han har inget fel med gången.

kaboom:

Testa att cykla med den [bigsmile] så kan han ju försöka sätta sej bäst han vill [crazy]

så när han sätter sig så ramlar ja över styret? nej tack...


   
SvaraCitera

Sparka och skrik på den!


   
SvaraCitera

sök på google så får du svar!! men jag har sett en sån grej på tv och han fick uppmuntra honom att gå helt enkelt!! göra det till en kul sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sockerconny:

Den har kanske ont.

Det var min första tanke också! Det är ju inte normalt för en så ung hund att inte vilja gå [shake]
Gå till vet. igen och be dem kolla, för vovven måste ju få sin motion!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cocodrilo:

Det var min första tanke också! Det är ju inte normalt för en så ung hund att inte vilja gå [shake]

Den har inte ont, bara jävligt envis.

LEMONTREE:

göra det till en kul sak

skitkul att va ute i 2 timmar när man skulle va ute i 20min [y]


   
SvaraCitera