Aviseringar
Rensa alla

Gomspalt.


Ämnesstartare

hej.
vore jävligt kul ifall det fanns någon här inne som är född med LKG.
läpp, käk, och gomspalt.

har hittils i mitt liv aldrig stött på någon i min egen ålder som är född på samma sätt.

ha det gööööött.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

vad innebär det ? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag föddes med gomspalt. googlade runt lite för jag vet inte så mycke om gomspalt och så hittade jag detta inlägget. hade vart coolt att snacka med flera som har det för vad jag har läst är det 1 av 500 som föds med det så man är ju inte ensam i alla fall. ändå har jag bara sett en enda person i hela mitt liv (förutom på tv då) som haft det men jag gick förbi honom i stan bara och jag är inte ens säker på om jag såg rätt =) lite trist att man inte sett fler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kriteriet för att klassas som människa är att gommen är utformad i anpassning till språk och talförmåga [surprised]
Guess you're not human [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag pratar väldigt grov göteborgska så min talförmåga kan väl ifrågasättas 😉
men människa tror jag allt att jag är. ingen har ifrågasatt mig i alla fall, kanske nån gång när jag vart riktigt packad men annars smälter jag in ganska bra. vem vet, kanske är jag en utomjording fast jag inte vet det själv. iofs har jag ibland känt mig lite utanför *snyft*


   
SvaraCitera
smisk

Spelar det någon roll? Det är ju inte direkt som att ha aspergers eller nåt, utan en fysisk grej som egentligen inte påverkar. Kan ju inte skilja nämnvärt mellan någon med gomspalt och någon utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har bara sett en person som haft det men jag kanske märker det lättare för jag har det själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade vart kul om fler ville träda fram i alla fall 🙂 vi kan starta en egen klubb där vi kan blogga 😛 så kan vi kalla den för gomspalten


   
SvaraCitera
elinc

Jag fattar inte vad det ÄR ? 😮


   
SvaraCitera

hej!
Jag är född med gomspalt! Jag har aldrig pratat eller träffat någon som är i samma situation som mig heller. Har googlat hela eftermiddagen efter någon som har samma sak som mig och som skulle vilja prata med mig.. Skulle vara jättekul om ni ville snacka? 🙂

Anja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Jag fattar inte vad det ÄR ? 😮

[party]

571px-13900470_3PREOPERATION0.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min väns hundvalp föddes med gomspalt. Fast det är ju kanske inte relaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gomspalt är ett resultat av incest i släkten, även kallad Hapsburgsläpp.


   
SvaraCitera
elinc

Dreamcypher:

[party]

WHAT? Har den en remix av en mun och en näsa? [chocked]


   
SvaraCitera