Aviseringar
Rensa alla

GOSH VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ DET HÄR


Bakric

DetKommerAldrigVaÖverFörMig: Jag kommer aldrig att hitta min drömkille! särskilt inte på internet! Jag erkänner att jag känner mig speciell men jag vill inte ha ngn som är en sådan som svarar på "Vill du ha et förhållande?" på forumet, sådana personer är desperata och dem måste inse att man kan vara lycklig när man är ensam!

Är det verkligen bara jag som ser det inkonsekventa här på ett nästintill komiskt sätt?
No offense.


   
SvaraCitera

ta chanser att träffa folk, sluta vara megadesperat, till slut står han där


   
SvaraCitera

mvh erfarenheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man letar efter kärlek kommer man aldrig hitta äkta.

(med tanke på hur många som skiljer sej så tänker dom inte på det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Kära du! Är du inte beredd att riskera något när du blir kär så är det inte kärlek längre. Det krav du har att någon ska kunna garantera framtiden är en omöjlighet, hur kan man veta att man inte kan passa med någon annan? Vad du då implicit säger är att du vill bli lurad i en falsk säkerhet och slippa konsekvenserna av kärlek.
Sedan om någon blir kär i första ögonkastet vad är det då han blir kär i? Blir han kär i dig då? Eller blir han kär i iden han får om dig? Är det inte en viss skillnad mellan dessa två? 
Sedan huruvida personer som vill ha ett förhållande är desperata eller inte borde med alla rimlighet inte vara intressant, om det nu är just personen du blir kär i. För är det inte så att en person som vill ha ett förhållande också vill bli kär i en person, precis som du, så vad är egentligen skillnaden mellan denne och du? Hur kan du då med sådan säkerhet utesluta denna kategori? Det är som om du inte vill fullt ta konsekvenserna av kärlek!

Ja jag antar att du har rätt :/ Konsekvenserna är bara så jobbiga! Det tar SÅÅÅÅÅ lång tid att bygga upp relationer och jag har inget tålamod. Jag inser att jag ändå kommer ta tiden och göra det men ibland så blir jag bara SÅ TRÖTT på att väääänta och då känner jag mig så stereotypisk-tjejig. Jag vill inte vara normal och det stör mig att jag inte är speciell- önskar att jag var en sån person som bara inte riktigt brydde sig om förhållanden och kärlek o sånt tills jag hade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Är det verkligen bara jag som ser det inkonsekventa här på ett nästintill komiskt sätt?
No offense.

Jag veeeeeeeeeeeeeeet det är därför jag är så frustrerad. Inser du hur jobbigt det är att vara helt upp o ner? Jag blir bara arg på mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DetKommerAldrigVaÖverFörMig:

Ja jag antar att du har rätt :/ Konsekvenserna är bara så jobbiga! Det tar SÅÅÅÅÅ lång tid att bygga upp relationer och jag har inget tålamod. Jag inser att jag ändå kommer ta tiden och göra det men ibland så blir jag bara SÅ TRÖTT på att väääänta och då känner jag mig så stereotypisk-tjejig. Jag vill inte vara normal och det stör mig att jag inte är speciell- önskar att jag var en sån person som bara inte riktigt brydde sig om förhållanden och kärlek o sånt tills jag hade det.

Vänta inte då, gör något åt det! Acceptera att du är som du är, då kommer du vara oerhört speciell kan jag tala om för dig Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simon253:
Om man letar efter kärlek kommer man aldrig hitta äkta.

(med tanke på hur många som skiljer sej så tänker dom inte på det)

elverpigen:
ta chanser att träffa folk, sluta vara megadesperat, till slut står han där

I KNOW. Det är därför jag "focuserar på mig själv" och typ skolan/karriär/intressen. OM man gör saker man älskar så kommer man hitta personer som älskar samma saker och då så kommer man hitta dem man passar ihop med.  Om man letar så hittar man inte.. så försöker VERKLIGEN att inte vara desperat, behöver bara skriva av mig alla jobbiga saker min bipolära hjärna säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Det sämsta man kan göra är att kräva saker av andra människor och no offence men du verkar kräva ganska mycket av en potentiell partner.

Jag vet... men hur gör man inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför är du så motsägelseful

kachin:

Galen

MMM, det är jobbit att vara helt motsägelsefull. Lixom varför kan mina tankar inte bara komma fram till någonting och hålla sig till det? (!)


   
SvaraCitera
kachin

Du kanske ska ta det lite lugnt ett tag. Bry dig inte om relationer osv, utan lev livet bara och så kommer du nog så småningom få mer rätsida på vad du tycker och vill Blink Du verkar ju rätt ung så ta det lugnt


   
SvaraCitera

Kännde samma sak i verkligheten (förutom minna kändis crush) 

tills jag blev djupt kär i en av mina bästa kill/klasskompis. Det har bara hänt 2 gånger i mitt liv. 

Älskar honom verkligen, men han skaffade flickvän.  Sitter i just nu och väntar på honom. 

Min soulmate.  Who broke my heart.  :[ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaLadyn:
Kännde samma sak i verkligheten (förutom minna kändis crush) 

tills jag blev djupt kär i en av mina bästa kill/klasskompis. Det har bara hänt 2 gånger i mitt liv. 

Älskar honom verkligen, men han skaffade flickvän.  Sitter i just nu och väntar på honom. 

Min soulmate.  Who broke my heart.  :[ 

Naw 🙁 Jag var oxå kär i min bästis kille förr (vi är soulmates) Men VÄNTA aldrig på ngn! Vilket betyder: Om man lever ut sitt liv, gör allt man älskar och träffar nya människor etc så kommer du bli en bättre o roligare människa (antagligen oxå en människa han skulle vilja vara med hellre än ngn som är heartbrocken)


   
SvaraCitera

Jag visar aldrig att jag är sårbar inför människor ( något jag har lärt mig från min trasiga barndom) och är ingen tråkig person alls. Jag är en livstörstande risk taker som alltid ler och skrattar. Ingen är som jag. Vi två är lika till allt. 

Saken är att jag visar aldrig den sidan för någon.  Jag är en så kallad Sad-Smiling människa.

Likt dag & natt.  

Som solen gryr 

Dansar jag tills sista andetaget


Om natten tär vargarna

Hjälplöst famlar jag

               (I mitt poetiska talande så att säga)

DetKommerAldrigVaÖverFörMig:

Naw 🙁 Jag var oxå kär i min bästis kille förr (vi är soulmates) Men VÄNTA aldrig på ngn! Vilket betyder: Om man lever ut sitt liv, gör allt man älskar och träffar nya människor etc så kommer du bli en bättre o roligare människa (antagligen oxå en människa han skulle vilja vara med hellre än ngn som är heartbrocken)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DetKommerAldrigVaÖverFörMig: trött på att låtsas som om jag tror på den här kärleksfixserade kulturen

Mycket glad


   
SvaraCitera