Aviseringar
Rensa alla

Gråa hårstrån


Ämnesstartare

Runt vilken åldern är det vanligast att man får det? Beror det på hårfärg eller hur mycket man har på huvudet/kroppen (eftersom att det går åt pigment)

Har sett personer i 24 års åldern som har gråa hårstrån, hur vanligt/ovanligt är det?


   
Citera
Ämnesstartare

De Unga som haft gråa hårstrån har varit papperslösa så åldern är nog inte helt säker/sann men tror man kan vara yngre än 30 och ha många gråa hårstrån
hm


   
SvaraCitera

gissar på att dröjer till runt 40(+) för de flesta
är 28 och har inget grått än i alla fall


   
SvaraCitera

när jag var yngre så brydde jag mig inte om vilket schampo jag använde, bara tog det som stod i duschen 
tror jag använde något konstigt blekningsschampo ett i tron om att det var något vanligt

sen pekar en av mina lärare på mig, skrattar och säger att jag börjar få gråa hår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung: gissar på att dröjer till runt 40(+) för de flesta

Oj, ja, förhoppningsvis är det så för de flesta... Dåligt att jag ej tog med det som 1 alt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
när jag var yngre så brydde jag mig inte om vilket schampo jag använde, bara tog det som stod i duschen 
tror jag använde något konstigt blekningsschampo ett i tron om att det var något vanligt

sen pekar en av mina lärare på mig, skrattar och säger att jag börjar få gråa hår

😮 behöver det. Det vad väl typ som avfärgning då... Om du har mörkt hår hade det blivit guldigt ist för vitt/grått men du kanske är blond


   
SvaraCitera

nej, har mörkt hår

silverschampo kanske det heter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
nej, har mörkt hår

silverschampo kanske det heter

haha nej man måste ha färgat hår för att silverschampo ska verka


   
SvaraCitera

ok mannen jag ger mig

allt var ett skämt, har inte ens en lärare


   
SvaraCitera
time
 time

Har massor med vita hårstrån. Började få när jag var 18-19. Kan vara på grund av vitaminbrist eller gener ba', tror inte någon annan i släkten har det. Först tyckte jag det var jobbigt men det ger lite oomph till min hårfärg pga ser ut som silverslingor.


   
SvaraCitera
keynan

Ibland kan det vara genetiskt eller nåt, kände en tjugoåring med grått hårMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan:
Ibland kan det vara genetiskt eller nåt, kände en tjugoåring med grått hårMycket glad

jahaja vi alla har nog en göran inom oss trots alltSöt


   
SvaraCitera
keynan

formulärett:

jahaja vi alla har nog en göran inom oss trots alltSöt

Haha, men åldern spelar stor roll, inte håretMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan:

Haha, men åldern spelar stor roll, inte håretMycket glad

Kanske eg ingen utav dem utan Insidan 🙂


   
SvaraCitera
keynan

formulärett:

Kanske eg ingen utav dem utan Insidan 🙂

Kanske lite, men jag misstänker att du är inte en riktig GöranMycket glad


   
SvaraCitera