Aviseringar
Rensa alla

Grafikkort hjälp!


Ämnesstartare

Hejsan

Jo typ iförrgår så laddade jag ner drivrutiner för första gången till mitt grafikkort (NVIDIA GeForce 9500GT).

Det funkade bra me nya drivrutinerna tills jag skulle in i 3D inställingarna och ska stänga av Vertical Sync. Jag klickar på tvinga av V-sync och sen på använd och klickar sedan ner rutan. Men om jag sen går in på 3D inställningar igen så står det att min v-sync är på :s. (samma sak om jag ska tvinga av anti-tropsiska filtret lr någon annan inställing)

Inställingarna jag ändrar i grafikkortet sparas inte utan dom återsälls varje gång jag stänger av flicken 3D optios :s

Någon som vet vad detta kan bero på? Hur ja kan lösa de?


   
Citera
Ämnesstartare

1. Ladda ned drivrutinerna på Nvidia hemsida, (180), Välj force off tryck apply, okej nu ska de funka gör det INTE de, är det
2, Du har nått program/mus som KRÄVER vsynk som måste stängas av före, vissa spel sätter på den igen,
3.dina drivrutiner är inte så bra, dvs dom nyaste buggar med ditt kort.
4.Ditt kort har inte alla "får i hagen" om vi säger så..

kan inte komma på nått mer just nu,men jag skulle avinstallerat drivisarna laggt in nya från nvidias hemsida, funkar det inte då igen, skulle jag ta dom från tillvärkarens hemsida, dvs dom som gjort kortet ( oftast ligger dom lite efter i drivrutiner dock)
hade de fortfarande inte gett sig hade jag börjat kika runt efter program lr nånting annat i listan som kan orsaka detta, en mus kan även göra de.

hittar ja inge skumt då skulle mitt grafikort bli bokstöd på hyllan 😛


   
SvaraCitera

Du kan ju kolla i spelet du ska spela om inställningarna ändrats även om det inte står så, man vet aldrig med datorer.

Men annnars ska du följa givemebackmyname´s råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

givememynameback:

Ladda ned drivrutinerna på Nvidia hemsida

Laddade ner dom därifrån, ska testa å ta bort dom å installera om dom å se om de funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gläm inte att rensa gamla drivrutiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glöm inte att starta om datorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera