Aviseringar
Rensa alla

Grafisk Designer,


Ämnesstartare

Hampie:

ör att det inte precis är något man bara kan räkna med att få ett fastanställningsjobb som sådär. Bara för att du har en utbildning i bagaget innebär det inte jobb

Naturligtvis förutsätter det att du är jäkligt duktig, som nästan alla andra jobb där du vill tjäna mycket.

Av de grafiker/ad jag känner så har alla fast anställning undantaget en som driver eget företag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Naturligtvis förutsätter det att du är jäkligt duktig, som nästan alla andra jobb där du vill tjäna mycket.

Vad jag menar att det snarare är ett yrke man skall satsa på om man känner att man har ett kall för det, och är väldigt intresserad av grafisk design – snarare än något man kan tänka sig, bara det är bra lön.


   
SvaraCitera

oollppaann:

ag tror dom flesta vill ha reda på en lön innan dom börjar plugga/studera till något?

Det är hög konkurrens om man vill bli känd grafisk designer, men att få jobb som GD på någon liten reklamtidning är nog inte så svårt.
Studerar själv till det där och känner att utbildningen är bra. Man får en bred kunskap om kommunikation, reklam och grafisk form vilket är bra i yrkeslivet även om man sedan väljer att jobba som annat.


   
SvaraCitera

Att veta vad en GD tjänar är inte så lätt. Väldigt individuellt. Beror helt på företag, arbetsgivare, ens egna kunskaper osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Vad jag menar att det snarare är ett yrke man skall satsa på om man känner att man har ett kall för det, och är väldigt intresserad av grafisk design

Så anser jag om de flesta yrken bortsett från de man kanske har en kort period i livet på väg till ett jobb man verkligen vill ha eller de man har vid sidan om studierna och liknande.


   
SvaraCitera

Det e grymt hård konkurrens i den branschen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera