Aviseringar
Rensa alla

Grannar med tvångsbeteende


Ämnesstartare

När jag tittar ut genom fönstret ser jag att snön precis har börjat töa här i Småland. Jag ser också att grannen passar på att börja den första biltvätten för i år. Nu kommer han tvätta sin bil kanske en gång i veckan, fram tills sommaren, då han tar det hela till sin spets och tvättar den flera gånger i veckan. Han tvättar verkligen bilen trots att den redan är skinande ren. Det ser verkligen helt absurt ut.

Har ni också grannar med tvångsbeteende?


   
Citera
Ämnesstartare

Hade en granne tidigare som alltid klippte gräsmattan och tvättade sin bil. Minst två gånger om dagen under goda väderförhållanden. Lite sjukt.

Ironin ligger i att när han flyttade så flyttade han såpass centralt att hans fruga sålde hans bil och de flyttade upp långt ovan jord. Hade dock inte förvånat mig om han började klippa sina grannars gräsmatta och tvätta deras bilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte märkt något sådant hos mina grannar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en granne som är präst i sverige, norge, danmark, finland :c Slog allt och alla[cool] Han måste ju ha någon sjukdom iaf[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hade en granne tidigare som alltid klippte gräsmattan och tvättade sin bil. Minst två gånger om dagen under goda väderförhållanden. Lite sjukt.

Ja, samma granne har också en väldigt välansad gräsmatta på somrarna, med betoning på väldigt. Hur orkar man egentligen vara så perfektionistisk? Det måste handla om tvångsbeteenden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

däremot är min pappa väldigt mån om att trädgården ska se fin ut osv, men det är inget tvångsbeteende, snarare bara ett beteende. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla från 2:43 [love] fransson


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en granne med högtalare. och en granne som pyntar trapphuset med blommor [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en granne som hela tiden står i deras kök och stirrar på vårt hus[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har han för högtryckstvätt? Är den blå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Vad har han för högtryckstvätt? Är den blå?

Jag kommer faktiskt inte ihåg vilken färg hans högtryckstvätt har. Hur är modell/fabrikat/färg av högtryckstvätt relevant i detta sammanhang? =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Möjligt fall av aspbergers?


   
SvaraCitera
zIGGE

Har en granne som bor över mig, som spasmar ner rökta cigaretter ut från hennes balkong, ner på min gång, hela förra hösten. Nu är snön borta, gör dom det igen åker de ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lämna myrorna i fred:

Jag kommer faktiskt inte ihåg vilken färg hans högtryckstvätt har. Hur är modell/fabrikat/färg av högtryckstvätt relevant i detta sammanhang? =/

ni kanske har samma granne


   
SvaraCitera