Aviseringar
Rensa alla

Grannar!


Ämnesstartare

Lyssnar på mina morgonvänner
(jag har inga riktiga morgonvänner [sad]) i morgonpasset i P3 där det pratas om en kvinna som polisanmält sin granne då han vid upprepade tillfällen - utan anledning - småpratat med henne om bl a vattenläckor i källaren.
Obehagligt sådant där.

Jag har numera rätt så tråkiga grannar. Fast en av dem brukar bevaka mitt fönster, tydligen. Hon brukar säga att min katt sitter där när hon är ensam.

Vad har ni för relation till era grannar?

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Vänta, va? Har hon polisanmält honom för att han har pratat med henne? Fattar inte.

Jag har nästan ingen relation alls till mina grannar, märker oftast inte av dem särskilt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vänta, va? Har hon polisanmält honom för att han har pratat med henne? Fattar inte.

Ja! Hon hade sagt åt honom att INTE prata med henne sådär, men han lyssnade inte och fortsatte småprata när de träffades i trapphuset osv.

mediakatt:

Jag har nästan ingen relation alls till mina grannar, märker oftast inte av dem särskilt mycket.

Skönt. Störande grannar är ingen höjdare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja! Hon hade sagt åt honom att INTE prata med henne sådär, men han lyssnade inte och fortsatte småprata när de träffades i trapphuset osv.

Men... va? Varför säger man ens åt någon att inte småprata med en om vattenläckor? Förstår ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men... va? Varför säger man ens åt någon att inte småprata med en om vattenläckor? Förstår ingenting.

Haha men det finns ju alla möjliga hemska grannar. Heluthule blev ju kontaktad av soc för att de fått en anmälning om att hennes föräldrar brukade ha sex med henne och deras hundar [cry][cry] som var helt osant!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

som var helt osant!!

Gillar att du kände ett behov av att påpeka det [party] Men ja, jo, folk är knepiga ibland. Var förvisso på någon fest hos mina grannar en gång, deras vänner var rätt knepiga. Blev jättearga på min sambo för att de tyckte att han inte pratade nog mycket värmländska för att vara uppväxt i Värmland och jiddrade om att man inte ska skämmas för sitt ursprung. Osäker på om de menade att bristen på dialekt var ett tecken på skam eller på om de trodde att han ljög om att vara från Värmland. Sen ville de slå oss [sad] Fast grannarna i sig var trevliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina grannar gillar inte mig efter mina schabrakanspartyn [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Gillar att du kände ett behov av att påpeka det [party]

Hahah ja [blush]

mediakatt:

Fast grannarna i sig var trevliga.

Bra det iaf [party]
Bjöd ni tillbaka sen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bjöd ni tillbaka sen?

Nej [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej [blush]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft bra grannar hela mitt liv pga bott på liten gata i hela mitt liv.


   
SvaraCitera

isola:

Vad har ni för relation till era grannar?

Bankar på min vägg om jag har för hög musik eller när jag spelar bas. Varje dag. Får en massa mördarblickar [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad har ni för relation till era grannar?

Ingen, typ. Misstänker att flera har sett mig mer eller mindre naken eftersom jag kommer från landet och ej har vett att klä på mig [cry] Glömmer alltid bort att det är viss insyn i vardagsrummet [cry]

Har haft en granne på besök, han fixade lite med våra element. Var en ren slump han han kom in, Tobias stod och läste på lappen som förklarade hur man skulle fixa med elementen, gubben kom och frågade om han behövde hjälp. Mycket snäll granne!

Har mött två grannar lite då och då, säger ju hej när jag möter dem i trappan/vid brevlådorna. Vet inget om dem dock, mer att två av dem kanske har varit i Rikets Sal (de sa att till en JV som knackade på hos dem, de kan ju ha ljugit för att slippa tajt).

De andra börjar vakna till liv och när jag sitter på balkongen och läser/planterar växter så hör jag dem sitta och klaga om diverse saker. Jävlar vad de klagar, de pratade kanske 20 minuter om hur dåligt skötta buskarna är... vissa grannar brukar stirra på mig när jag är på balkongen, fattar inte varför, har ju kläder på mig där [sad]

isola:

eluthule blev ju kontaktad av soc för att de fått en anmälning om att hennes föräldrar brukade ha sex med henne och deras hundar

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Bankar på min vägg om jag har för hög musik eller när jag spelar bas. Varje dag. Får en massa mördarblickar [cute]

Jaså... så du är en sådan granne du

Nintendo:

Glömmer alltid bort att det är viss insyn i vardagsrummet [cry]

Är också sån ibland [blush]


   
SvaraCitera

isola:

så du är en sådan granne du

Aye[cute]


   
SvaraCitera