Aviseringar
Rensa alla

Grannen och hans snö!


Ämnesstartare

Nu har det snöat massor i några dygn och det är väl fint men att skotta är mindre kul, nu i år har jag dessutom fått ännu mer att skotta då grannungen som tydligen växt sig tillräckligt stor att hantera en skyffel slänger över all deras snö på vår garageuppfart. Detta har nu hänt 5 gånger de senaste två dagarna och det tar väl kanske en 15,20 minuter att ta bort högen varje gång.

Så idag tröttnade jag på människan och ljög ihop någon historia om att jag faktiskt har bättre saker för mig än att skotta bort deras snö. Som svar på det här fick jag som höra att jag skulle skita ner mig och att han inte hade tid med mitt gnäll. [shake] Så nu måste jag göra något åt den här grabben! Men vad?

Skulle naturligtvis kunna gå och tala med hans föräldrar men det känns tråkigt att göra slut på det så här fort nu när jag äntligen fått lite spänning i livet! Idag hade jag även chansen att backa över honom med bilen men lät bli så inga såna förslag tack.


   
Citera

göm dig så att han inte ser dig och kasta en snöboll i huvudet på honom varje gång han är ute och skottar snö. målet är klassisk betingning: han ska koppla samman snöskottande med att bli attackerad av snöbollar.

det är viktigt att han inte får syn på dig, inte den minsta lilla glimt. var en ninja.


   
SvaraCitera

El Guaje:

slänger över all deras snö på vår garageuppfart

hahahahah domination[badgrin]

El Guaje:

tala med hans föräldrar

Det vuxna (läs: tråkiga) alternativet

iosib:

kasta en snöboll i huvudet på honom varje gång han är ute och skottar snö

Det roliga alternativet[badgrin] Fast istället för en snöboll varje gång han skottar snö så kasta en snöboll för varje skyffel snö han kastar på er garageuppfart. Kanske svårare att vara en ninja i det fallet, men det är så mycket mer givande... och roligare[bigsmile]


   
SvaraCitera

Tycker att killen låter dum. Du har rätt att på något sätt orsaka honom fysiks smärta så att han slutar.


   
SvaraCitera

Släng tillbaka snön. [smile]


   
SvaraCitera

Ring grannfejden!
Image
Image


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Släng tillbaka snön. [smile]

Det är nog vad jag hade gjort... eftersom jag är nattmänniska, och blir rastlös på nätterna, så runt 3-tiden varje morgon hade jag stått där o öst tillbaka all snö plus det som hade varit min snö.

Hade sen varit roligt om ungen gjort samma sak, o sen hålla på så för att se vem som ger sig först[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det är viktigt att han inte får syn på dig, inte den minsta lilla glimt. var en ninja.

Det låter helt klart som ett kul alternativ men problemet är att det är det inte finns några bra platser att gömma sig på där ute och jag är ingen ninja. Hade jag varit det hade han aldrig fått chansen att ens tänka tanken att lägga hans förbannad snö där. Kanske skulle gå en snabbkurs eller nåt!

Storchen84:

Det vuxna (läs: tråkiga) alternativet

Det är tyvärr det det lutar åt också. Hade velat ha lite kul med honom men kommer absolut inte på något. 🙁

ladysmurf:

Du har rätt att på något sätt orsaka honom fysiks smärta så att han slutar.

Tycker jag också men han är 12,13 år gammal så jag är lite rädd för följderna om jag gav mig på honom med en crocketklubba eller annat favorittillhygge.

Ensamvargen:

Släng tillbaka snön. [smile]

Gjorde det en gång igår. Var helnöjd tills jag kom ut några timmar senare och såg att den var tillbaks, tillsammans med lika mycket till som snöat under tiden. 🙁


   
SvaraCitera

Storchen84:

Hade sen varit roligt om ungen gjort samma sak, o sen hålla på så för att se vem som ger sig först[badgrin]

Ofta man skulle förlora något sådant mot en liten unge liksom. [shake][cute][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ring grannfejden!

Han har redan varit här i området en gång, tror du verkligen han vill komma tillbaks? [surprised]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Han har redan varit här i området en gång, tror du verkligen han vill komma tillbaks?

Verkar som att det behövs.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Ofta man skulle förlora något sådant mot en liten unge liksom. [shake][cute][blush]

Fick en ännu roligare idé, eftersom det är en unge är skyffeln antagligen relativt liten. Då tar man en så stor skyffel som man orkar skyffla med och så ställer man sig där och skyfflar samtidigt som han, och skyfflar samtidigt tillbaka det han skyfflat över... plus kanske lite till[bigsmile]


   
SvaraCitera

Skotta bort precis all snö från er tomt och lägg på deras garageuppfart/utanför deras ytterdörr. Bonuspoäng om du köper en snökanon och riktar den mot deras tomt.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Gjorde det en gång igår. Var helnöjd tills jag kom ut några timmar senare och såg att den var tillbaks, tillsammans med lika mycket till som snöat under tiden. 🙁

Ensamvargen:

Ofta man skulle förlora något sådant mot en liten unge liksom. [shake][cute][blush]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera