Aviseringar
Rensa alla

Gråter du ofta?


Ämnesstartare

ögonen vattnas automatiskt när jag möter folk gåendes men det är mer en betingad respons än genuint uttryck för sorg. gråter jobbigt sällan ordentligt. en gång vartannat år kanske.


   
SvaraCitera
mynona

Smephine: Det verkar vara ganska tabubelagt att gråta, varför är det så?

detta är sverige och det ingår i kulturen att behärska sig

Smephine: Gråter du ofta?

Nej. 

Smephine: Varför/varför inte?

jag är ofta distanserad så det inträffar inte ofta saker jag blir ledsen nog att gråta över. kanske. 

Smephine: Vad tycker ni  andra som gråter?

bra metod att göra sig av med känslor på. det påminner iofsg en liten aning om när man var liten, då tog de vuxna alltid parti för det barn som grät även om det var det barnet som hade fel, så gråter folk för minsta lilla kan det vara irriterande per association, men finns det ett skäl till gråt så är det bra. 


   
SvaraCitera
Jojjen

shatter:

same, gråter alltid när andra gråter (med undantaget 5 åringar som gråter för att de inte får rita på väggen eller liknande) men om ett barn gråter av sorg kan tårarna krypa fram, samma med vuxna.

:(<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gråter endast när de händer något speciellt sorgligt typ. Annars aldrig. Så de händer väl ca 2-3 gånger per år. När jag mår riktigt jävla piss dåligt så gråter jag oftast inte. Jag bara sitter för mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr sällan, skulle behövas komma en tår då och då. 

Nu typ, men istället försöker jag "smita". 


   
SvaraCitera

Gråter 2 ggr per år. Har svårt för att gråta, även när jag gör illa mig. Skriker "AJJJJ FITTA HELVETE" men gråter inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förr grät jag aldrig, på 3 år kanske 2 gånger, idag gråter jag nästan varje dag o kan gråta i flera timmar, även om det är tecken på svaghet så känns det bättre efteråt typ helt tomt som om all smärta inombords försvunnit o det blev äntligen helt tyst


   
SvaraCitera

Jag gråter om jag blir riktigt rädd, till exempel om jag trillar. Det kan också vara om någon har behandlat mig illa. Om någon höjer rösten och ryter åt mig gråter jag av rädsla. Vissa låtar kan få mig att gråta och det är hemskt. Själv vet jag inte varför.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

näääääää faktiskt inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gråter väldigt sällan, har inga anledningar att gråta. Mycket roligare att skratta 😛

Har inga åsikter om det. Alla gråter, inget fel på det 🙂


   
SvaraCitera
Draug

gråter aldrig, kommer inte ens ihåg när jag gjorde det sist. Tror det beror på saker jag varit med om tidigare i mitt liv. Får inte visa mig svag genom att gråta, får inte visa vad jag känner. det tjänar ingenting till, ger jag efter och bryter min känslomur, blir det bara jag själv som blir mer lidande i slutändan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
gråter aldrig, kommer inte ens ihåg när jag gjorde det sist. Tror det beror på saker jag varit med om tidigare i mitt liv. Får inte visa mig svag genom att gråta, får inte visa vad jag känner. det tjänar ingenting till, ger jag efter och bryter min känslomur, blir det bara jag själv som blir mer lidande i slutändan.

vad häftig du är berätta mer 


   
SvaraCitera
Draug

FNÖ: vad häftig du är berätta mer

Samhället har delvis gjort mig sån, önskar ärligt att jag kunde släppa ut mina känslor och gråta arslet av mig varje dag, men det går inte den funktionen har gått sönder någonstans på vägen för min del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

Samhället har delvis gjort mig sån, önskar ärligt att jag kunde släppa ut mina känslor och gråta arslet av mig varje dag, men det går inte den funktionen har gått sönder någonstans på vägen för min del.

tyvärr så går det inte så om inte dina tårkanaler skulle vara fel på men det värkar osannolikt    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. 

jag kom att tänka på nåt. Kommer inte på det.  den skickliga smeden 


   
SvaraCitera