Aviseringar
Rensa alla

Gratis göra hemsida program


Eriken:

Ska ni inte vara lite smarta istället och registrera en egen hemsida?

Man registrerar inte hemsidor, man registrerar domäner.

Eriken:

lltså eget namn och utrymme så att ni äger skiten själva?

Ja man hostar siten på sin egna dator? Helt gratis ju.

Eriken:

Det kostar bara hundralappar per år

En .com-domän kostar ca 79kr per år mer behövs ej.

Vill man göra det enkelt för sig kan man bara dra in random cms-system. Typ drupal.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Ja man hostar siten på sin egna dator? Helt gratis ju.

Är det ju inte, förutsatt att man inte betalar sin egen värme. Datorn slukar ganska mycket ström (om man inte är cool och köper typ en Shivaplug, men då måste man ju spendera pengar på en sådan), och även om energin kommer ut igen i form av värme så är ju det föga hjälpsamt om värmen ändå ingår i hyran.

Sedan tycker jag att det kan vara värt ~60 spänn i månaden att slippa höra en dator dygnet runt.


   
SvaraCitera

Åtta:

föga hjälpsamt om värmen ändå ingår i hyran.

Min el, värme samt uppkoppling ingår i hyran.

Åtta:

Sedan tycker jag att det kan vara värt ~60 spänn i månaden att slippa höra en dator dygnet runt.

Förutsätter att ens dator låter en massa dock.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Min el, värme samt uppkoppling ingår i hyran.

Då är du ett undantagsfall; den vanligaste boendeformen är mig veterligen att värme och vatten ingår, men inte el.

Åtta:

Sedan tycker jag att det kan vara värt ~60 spänn i månaden att slippa höra en dator dygnet runt.

Jag har den i klädgarderoben, så blir underkläderna lagom härligt uppvärmda som en bonus.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

men inte el.

Troligen bor han i andra hand som många andra.

Gentlernen:

Jag har den i klädgarderoben, så blir underkläderna lagom härligt uppvärmda som en bonus.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Troligen skall man inte ge sig på att göra en "hemsida" då man vill göra den i någon form av WYSIWYG editor. För då antar jag att personen i fråga är egentligen bara ute efter att ha en hemsida och har egentligen inte tänkt ut funktionen med en sådan.

Utgå inte ifrån att du ska ha en hemsida, utan utgå från ett problem och skulle en hemsida lösa detta problem eller behov i fråga så anser jag att det smartaste valet är att ta i kontakt med en så kallad "Webdesigner". Priset kan variera stort, men oftast kan man få tag på sådana billigt genom att kolla igenom olika IT-gymnasium efter elever som kanske läst ett år på kursen.

Det va mitt svar, om du letar efter bra webdesigners så kan jag inte råda mig själv, för kodning har jag inte svårt med, men jag är verkligen ingen designer. Men jag kan rekommendera flertal elever på John Bauer Gymnasiet i Mölndal i Teknik-IT programmet. Vill du ha mer kontakt uppgifter så är det bara att skicka mig ett meddelande.

mvh, Ambjörn.


   
SvaraCitera

Björne:

men oftast kan man få tag på sådana billigt genom att kolla igenom olika IT-gymnasium efter elever som kanske läst ett år på kursen.

[rolleyes]

Fniss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Fniss.

Jag fatta inte det roliga ^^ men jag fnissar med ändå i hopp om att du förklarar ^^


   
SvaraCitera

passaro:

Fniss.

+1 insightful


   
SvaraCitera