Aviseringar
Rensa alla

Gratis klamydiatest på nätet???


Ämnesstartare

någon som har gjort det?
Någon som vet var man hittar det?
gick in på kalmydia.se men det funkar ej för sthlms län [shake]

hjälp[tard]


   
Citera

Jag funderade på att prova klamydia.se och vill också vet om det är att rekommendera. [blush] Men står det inte hur man gör om man vill ha från klamydia.se om man inte bor i västsverige eller hur dom nu begränsar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Men står det inte hur man gör om man vill ha från klamydia.se om man inte bor i västsverige eller hur dom nu begränsar sig.

exakt. synnerligen taskigt [sad]
vad har dom tänkt sig egentligen?


   
SvaraCitera

Hur svårt är det att gå till ungdomsmottagningen? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur svårt är det att gå till ungdomsmottagningen?

inte svårt. men pinsamt [blush]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

inte svårt. men pinsamt [blush]

Nejdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nejdå.

men joo, erkänn att det är lite pinsamt att gå in och säga:

HEJ jag skulle vilja ta test för klamydia, HIV, herpes, kondylom och gonorre, bara för att vara på den säkra sidan! ro hit med topsen! [tard]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

men joo, erkänn att det är lite pinsamt att gå in och säga:

HEJ jag skulle vilja ta test för klamydia, HIV, herpes, kondylom och gonorre, bara för att vara på den säkra sidan! ro hit med topsen! [tard]

Det är det ungdomsmottagningen är till för. Sen så testar man klamydia med ett urinprov. Ska man fjanta sig så så är man inte mogen nog att ha sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är det ungdomsmottagningen är till för. Sen så testar man klamydia med ett urinprov. Ska man fjanta sig så så är man inte mogen nog att ha sex.

har aldrig sagt att jag var mogen nog att ha sex, men det finns en hel uppsats om det i en annan tråd. [rolleyes]
Jag ångrar mig väldigt mycket och önskar att det aldrig hade hänt. Nu försöker jag bara ta enklaste utvägen och smita från allt ansvar. [y]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

Jag ångrar mig väldigt mycket och önskar att det aldrig hade hänt. Nu försöker jag bara ta enklaste utvägen och smita från allt ansvar. [y]

Men det går ju inte, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

någon som har gjort det?
Någon som vet var man hittar det?

Jag har gjort det, dock via en sajt som fungerar för skåne.
Var sjukt smidigt! Man fick hem ett brev som var adresserat för hand. I det fanns ett ett provrör, en bomullspinne och en beskrivning.

Do the thing, skicka iväg med posten och sen får man svar på nätet inom en vecka.

Lätt, snabbt... Man slipper boka tid och få ångest av att sitta i ett väntrum.


   
SvaraCitera

Är la bara beställa från din hälsocentral? Funkar här i Lkpg iaf [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det går ju inte, tyvärr.

tack för upplysningen [cute]

Kouki:

provrör, en bomullspinne och en beskrivning.

Kouki:

Do the thing

nej :S tops???!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

isola:

Det är det ungdomsmottagningen är till för. Sen så testar man klamydia med ett urinprov. Ska man fjanta sig så så är man inte mogen nog att ha sex.

Det är både urin och topsning i slidan som gäller.
Det finns ju klamydiatest på Apoteket nu också.. rätt dyrt dock.

Och ofta det är pinsamt att gå till UM, haha? Som att alla som jobbar där tycker att man är lite wierd som kommer dit. De gör de INTE. Herregud.


   
SvaraCitera

Floppsen:

Är la bara beställa från din hälsocentral? Funkar här i Lkpg iaf

det har du redan tagit reda på? [wink][wink]


   
SvaraCitera