Aviseringar
Rensa alla

gratis mensskydd


time
 time

Absolut, alternativt att skolorna delar ut gratis menskopp till den som vill ha! Bättre för miljön och du kan använda den i flera år = gratis i längden.


   
SvaraCitera

Då ska vi män få billigare mat, rakhyvlar m.m som rör manlig hygien. 


   
SvaraCitera
time
 time

Snacka.org: rakhyvlar m.m som rör manlig hygien.

Billigare mat är väl en sak men att jämföra rakning med menstruation är rent ut sagt löjligt. Har du mens så måste du ha vettigt skydd under den perioden. Män måste inte raka sig. 


   
SvaraCitera
time
 time

Män kan få gratis plastlakan att använda under puberteten vid eventuell nattlig sädestömning. 


   
SvaraCitera
b1son

finns ju redan gratis
bara att gå o plocka lite mossa


   
SvaraCitera

b1son:
finns ju redan gratis
bara att gå o plocka lite mossa

Mycket gladMycket glad 1+


   
SvaraCitera

Alla vill ha så mycket gratis som någonsin går.  Mycket glad

Själv tycker jag att alla läkarbesök (patientavgifter) borde skrotas liksom att all medicin borde vara helt gratis dvs skrota högkostnatsskyddet och likaså ska det inte kosta en enda krona per dygn att ligga på sjukhus.

Gratis mensskydd???  Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:
Då ska vi män få billigare mat, rakhyvlar m.m som rör manlig hygien. 

Fast män kommer ju också få gratis mensskydd när dom har mens? Vad e problemet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:
finns ju redan gratis
bara att gå o plocka lite mossa

Det skämtete va lika roligt som geografi i skolan


   
SvaraCitera

Tycker det är upp till välgörenhetsorganisationer att fundera över. Tycker inte att mensskydd skall vara skattefinansierat.. Ej heller mat för män, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:
Tycker det är upp till välgörenhetsorganisationer att fundera över. Tycker inte att mensskydd skall vara skattefinansierat, nej.  

Varför inte? 


   
SvaraCitera

pommes045:

Varför inte? 

Därför att skatten är alldeles för hög redan. Och människor bär i min mening på eget ansvar. Tycker ej att de oberörda skall beröras av problemen, de har egna problem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Därför att skatten är alldeles för hög redan. Och människor bär i min mening på eget ansvar. Tycker ej att de oberörda skall beröras av problemen, de har egna problem. 

Skatten e jätte låg ju och ju mer skatt ju mindre klassklyftor


   
SvaraCitera

pommes045:

Skatten e jätte låg ju och ju mer skatt ju mindre klassklyftor

Jag respekterar din åsikt. Själv ser jag gärna att samhället består av olika sorters människor; rika, medelsvenssons, fattiga etc - vore jättetråkigt om alla hade tillgång till samma saker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Jag respekterar din åsikt. Själv ser jag gärna att samhället består av olika sorters människor; rika, medelsvenssons, fattiga etc - vore jättetråkigt om alla hade tillgång till samma saker. 

Så du tycker det e bra att det finns fattiga människor 


   
SvaraCitera