Aviseringar
Rensa alla

Gratis musik


döög:

starta kvltify!

haha, bästa namnet[love][love]


   
SvaraCitera

färgschema: svart. bara svart.


   
SvaraCitera

Brk g:

Mm fullt lagligt[rolleyes]

Nä, men det är helt utan konsekvenser, inte på något sätt lagligare än vanlig fildelning av upphovsrättsskyddat material däremot.

Jag undrar om det skulle prövas i domstol vad resultatet skulle bli? Friande eller fällande?


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Jag undrar om det skulle prövas i domstol vad resultatet skulle bli? Friande eller fällande?

Skitsamma att kopiera streamat material från Spotify är lika olagligt i teorin som att kopiera och dela CD-data.

Ingen av dem kommer någonsin få dig fälld, så varför bry sig?


   
SvaraCitera

De flesta bra artister lägger ut en låt eller fem eller all sin musik på webben fritt att kopiera. Promoe har just gett ut en remixskiva som är gratis, Max Peezay har vad jag vet gjort all sin musik fri att kopiera, Cirkus Miramar har ett gäng låtar uppe och tycks dessutom motsätta sig ensamrätten på media, och så vidare.


   
SvaraCitera

Brk g:

Skitsamma att kopiera streamat material från Spotify är lika olagligt i teorin som att kopiera och dela CD-data.

Ingen av dem kommer någonsin få dig fälld, så varför bry sig?

Det gick något snack när farsan var ung att köpte man en platta så fick man göra upp till 9 kopior av den o dela ut till vänner utan att bryta mot upphovsrätten. Dvs gjorde man UNDER 10 kopior så ansågs det inte som "flerfaldigande" o då var det helt lagligt.

Har ju väldigt svårt att tänka mig att det rent juridiskt är ett upphovsrättsbrott att "spela in" Spotify på samma sätt som om man står o "bandar" Metallica på Hultsfred. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Det gick något snack när farsan var ung att köpte man en platta så fick man göra upp till 9 kopior av den o dela ut till vänner utan att bryta mot upphovsrätten. Dvs gjorde man UNDER 10 kopior så ansågs det inte som "flerfaldigande" o då var det helt lagligt.

Har för mig att det är lagligt så länge som kopior på ditt köpta material enbart sprids inom din kompis-krets/familj. Men det där är antagligen väldigt luddigt.

Vad tror ni, tjänar artister som exempelvis Newkid som ger ut en gratis låt på Comviq: http://www.comviq.se/newkid_start.html eller förlorar de intäkter på det?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Cirkus Miramar

jah tror inte dina ögon vill tebaks


   
SvaraCitera

isola:

jah tror inte dina ögon vill tebaks

De växer vilda i en värld långt härifrån


   
SvaraCitera

max91:

Har för mig att det är lagligt så länge som kopior på ditt köpta material enbart sprids inom din kompis-krets/familj. Men det där är antagligen väldigt luddigt.

Å andra sidan kan det väl knappast vara så mycket annorlunda att "banda" Spotify än att banda musiken från vilken radiokanal som helst... P3, P4 ex... !?


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Har typ aldrig hört någon som inte gillar det förut. [shake]

Dåligt utbud och kass bitrate. Samt reklam om man är snål, programmet saknar lite funktioner i övrigt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men det suger på metalfronten :c

japp, suger, fast endel små band finns med, medans stora band inte finns med, rätt konstigt 😛


   
SvaraCitera

TwiZtah:

japp, suger, fast endel små band finns med, medans stora band inte finns med, rätt konstigt 😛

Beror ju på deras bolag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Å andra sidan kan det väl knappast vara så mycket annorlunda att "banda" Spotify än att banda musiken från vilken radiokanal som helst... P3, P4 ex... !?

Jag ser ingen skillnad i alla fall [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet en hemsida där man kan lyssna gratis men inte ladda ner --> http://www.ubetoo.com/


   
SvaraCitera