Aviseringar
Rensa alla

Grave of the Fireflies


Ämnesstartare

Är väldigt skeptisk till om jag ska orka se den filmen. Jag gillar inte anime överhuvudtaget men fick höra att jag borde se den ändå. Borde jag se den? är den värd att slösa några timmar på?


   
Citera

Finns ganska många som tycker den är väldans bra så då är det väl stor sannolikhet att du tycker det också.
Dålig är den inte, och inte slöseri med tid.


   
SvaraCitera

Human:

är den värd att slösa några timmar på?

Definitivt, det är en mästerlig film. En av de sorgligaste jag sett också.


   
SvaraCitera

Gillar namnet.
Ett tydligt tecken på att filmen suger.


   
SvaraCitera

En väldigt bra film, men du lär inte uppskatta den till fullo om inte anime är din cup of tea.


   
SvaraCitera

om din bild av 'anime' är små gubbar med stora ögon och superkrafter så borde du definitivt se (bland annat) grave of the fireflies, för egentligen så är det som så att japans animationsindustri utan tvekan är den bästa i världen, och svårt är det minsann inte att sortera bort skiten (d.v.s majoriteten)

filmen är nästan sentimentalitet som bäst, men kan du inte bli involverad så skit i den. vet att många människor endast kan uppskatta drama när den är som sämst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prayermad:

om din bild av 'anime' är små gubbar med stora ögon och superkrafter så borde du definitivt se (bland annat) grave of the fireflies

såg den igår i alla fall. Jag brukar vanligtvis inte alls tycka om anime eller animerade filmer men denna var så himla fin att jag inte tänkte på det. Jag gillade den! den fick en att tappa andan sådär härligt som vissa filmer gör..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera