Aviseringar
Rensa alla

Gravid


Ämnesstartare

Det finns en chans att jag är gravid..och jag är bara 13 år,men har hört att det finns piller man kan ta,vet någon nått om det eller vart man kan köpa dom?


   
Citera

Ring till ungdomsmottagningen och beställ tid. Har det inte gått så många dagar sedan du hade oskyddat samlag så finns det dagen-efter-piller som är gratis för dig, men annars vet jag inga speciella piller..


   
SvaraCitera

Det finns akut p-piller på Apoteket. Det är vad som även brukar kallas "Dagen efter-piller". En förpackning med ett piller kostar typ 150 spänn, tror jag.

De som säljs på Apoteket funkar bara om en tar dem inom tre dagar efter sexet, och det är bättre ju snarare de tas.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Det finns akut p-piller på Apoteket. Det är vad som även brukar kallas "Dagen efter-piller". En förpackning med ett piller kostar typ 150 spänn, tror jag.De som säljs på Apoteket funkar bara om en tar dem inom tre dagar efter sexet, och det är bättre ju snarare de tas.

Okej,men jag vill inte berätta för mina föräldrar..så ska jag typ åka dit och köpa dom utan att säga nått för vill verkligen inte berätta..


   
SvaraCitera

blondiiee:

Okej,men jag vill inte berätta för mina föräldrar..så ska jag typ åka dit och köpa dom utan att säga nått för vill verkligen inte berätta..

Åk dit och köp bara [smile]


   
SvaraCitera

blondiiee:

Okej,men jag vill inte berätta för mina föräldrar..så ska jag typ åka dit och köpa dom utan att säga nått för vill verkligen inte berätta..

Hjärtlös:

Ring till ungdomsmottagningen och beställ tid. Har det inte gått så många dagar sedan du hade oskyddat samlag så finns det dagen-efter-piller som är gratis för dig


   
SvaraCitera

blondiiee:

Okej,men jag vill inte berätta för mina föräldrar..så ska jag typ åka dit och köpa dom utan att säga nått för vill verkligen inte berätta..

Du behöver inte berätta för dina föräldrar om att du går till Ungdomsmottagningen. Men jag vet inte hur de är med tystnadsplikt gällande sådant här med tanke på att du är under 15. Beror helt på vad för person du får att göra med. Här står det om tystnadsplikt på Ungdomsmottagningens hemsida.

Det är ju helt gratis med piller och test och sådant på Ungdomsmottagningen, det är ju jävligt gött. Och du kan ju också testa dig för könssjukdomar där när du ändå håller på, och det är ju värt och bra.

Vill du vara säker på att de inte får veta kan du ju köpa akut p-piller och graviditetstest på Apoteket, men du kan ju be den du haft sex med att också betala. Den har faktiskt varit en viktig del i det här med att du kanske är gravid, du har ju inte gjort dig själv gravid ensam.


   
SvaraCitera

Gå till apoteket säg att du vill ha ett dagenefterpiller. Kostar 160 kr, äter du det 3 dar efter du haft samlag så hjälper det.


   
SvaraCitera
time
 time

Hur länge har det gått sedan du hade sexet du tror gjorde dig på smällen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhoIsThatGirl:

Gå till apoteket säg att du vill ha ett dagenefterpiller. Kostar 160 kr, äter du det 3 dar efter du haft samlag så hjälper det.

Har köpt nu,och tagit [wink]


   
SvaraCitera

Du behöver ändå gå till ungdomsmottagnibgen och sjukdomstesta dig. Och prata preventivmedel.


   
SvaraCitera

blondiiee:

Har köpt nu,och tagit

hur lång tid efter att du hade sex tog du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hur lång tid efter att du hade sex tog du det?

typ 42 timmar eller nått,vet att det är försent efter 72


   
SvaraCitera

Var glad att det inte är fyrtiotalet och preventivmedlen till handa inte rör sig om din karl som sparkar ner dig för trappan med ni båda håller tummarna


   
SvaraCitera