Forumet - Gravid?

Gravid?

138 0 22
Jag slutade med mina p-piller för ca. en månad sedan, och har haft oskyddat sex regelbundet i en månad så kallat. Ingen förklaring på detta. Jag kände mig illamående ett tag och hade besvärliga humörsvängningar.. Så jag gjorde ett graviditetstest morgonen efter nyårsafton. Jag hade iofs druckit långt in å natten innan. Testet visade negativt. Vet någon om det har att göra med alkoholen, eller kanske att man ska kolla lite innan mensen ska komma? Måste kanske göra ett nytt test då? Tack för svar.

Spana också in:

Filippa:

Jag slutade med mina p-piller för ca. en månad sedan, och har haft oskyddat sex regelbundet i en månad så kallat. Ingen förklaring på detta.

Jag har faktiskt gjort samma sak[blush]
mina piller tog slut o hann inte köpa fler, tänkte att när
man ändå blivit gravid gjorde det vell inge o ha mer oskyddat
har ätit akut nu, väntar på mensen... annars så e det ju bara
att ta ett abortpiller... Det låter som att du e gravid, du borde gå till ungdomsmotagningen el nått[surprised] dom kan no hjälpa dig[cute]
MissStockholm:

mina piller tog slut o hann inte köpa fler, tänkte att när
man ändå blivit gravid gjorde det vell inge o ha mer oskyddat
har ätit akut nu, väntar på mensen... annars så e det ju bara
att ta ett abortpiller

Precis. :) Man fortsätter då ju.. Fast det kanske inte är så bra idé. Men man kan väl inte ta abortpiller när som helst? Finns väl någon maxgräns?
Filippa:

Finns väl någon maxgräns?

Man kan ta abort genom piller till v 12 ungefär, annars kan man göra skrapning till v 16 ungefär.. Tror de har lite olika beroende på län.
Rekommenderar ingen att gå så långt om man inte ska behålla det dock.

Men att säga att "det är ju bara att ta ett abortpiller" känns fel. Nu var det inte du som skrev det, men det är inte så bara. Varken psykiskt eller fysiskt.
fast du kanske ska vänta tills mensen är sen eller nån dag innan du ska ha mens.. det är ju ingen idé att testa annars.. visar det negativt vänta några dagar, typ en vecka kanske, och testa igen.. för testet mäter ett hormon som finns när man är gravid.. det är inte alltid den är så hög så att ett test märker och då blir det falskt negativt :P om du fattar hehe..