Aviseringar
Rensa alla

Gravid?


Ämnesstartare

Jag slutade med mina p-piller för ca. en månad sedan, och har haft oskyddat sex regelbundet i en månad så kallat. Ingen förklaring på detta. Jag kände mig illamående ett tag och hade besvärliga humörsvängningar.. Så jag gjorde ett graviditetstest morgonen efter nyårsafton. Jag hade iofs druckit långt in å natten innan. Testet visade negativt. Vet någon om det har att göra med alkoholen, eller kanske att man ska kolla lite innan mensen ska komma? Måste kanske göra ett nytt test då? Tack för svar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Filippa:

haft oskyddat sex regelbundet i en månad

Intelligent


   
SvaraCitera

Grattis, du ska bli mamma......vem av alla sveriges invandrare är det som är pappa ?


   
SvaraCitera

nazgul:

vem av alla sveriges invandrare är det som är pappa ?

hahahah[love]


   
SvaraCitera

Filippa:

och har haft oskyddat sex regelbundet i en månad så kallat.

Asså... Otroligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda som hjälper

1231093268134.jpg


   
SvaraCitera

Filippa:

Jag slutade med mina p-piller för ca. en månad sedan, och har haft oskyddat sex regelbundet i en månad så kallat. Ingen förklaring på detta.

Jag har faktiskt gjort samma sak[blush]
mina piller tog slut o hann inte köpa fler, tänkte att när
man ändå blivit gravid gjorde det vell inge o ha mer oskyddat
har ätit akut nu, väntar på mensen... annars så e det ju bara
att ta ett abortpiller... Det låter som att du e gravid, du borde gå till ungdomsmotagningen el nått[surprised] dom kan no hjälpa dig[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Grattis, du ska bli mamma......vem av alla sveriges invandrare är det som är pappa ?

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissStockholm:

mina piller tog slut o hann inte köpa fler, tänkte att när
man ändå blivit gravid gjorde det vell inge o ha mer oskyddat
har ätit akut nu, väntar på mensen... annars så e det ju bara
att ta ett abortpiller

Precis. 🙂 Man fortsätter då ju.. Fast det kanske inte är så bra idé. Men man kan väl inte ta abortpiller när som helst? Finns väl någon maxgräns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Grattis, du ska bli mamma......vem av alla sveriges invandrare är det som är pappa ?

Hehe, måste det just vara en invandrare? 🙂


   
SvaraCitera

skyll dig själv [tired]


   
SvaraCitera

Filippa:

Hehe, måste det just vara en invandrare? 🙂

de e oftast så


   
SvaraCitera

Filippa:

Finns väl någon maxgräns?

Tror att man kan ta det innan 12 veckor sen är det kirurgiskt som gäller till vecka 15 tror jag men efter det tror jag inte man kan göra abort längre...


   
SvaraCitera

Filippa:

Finns väl någon maxgräns?

Man kan ta abort genom piller till v 12 ungefär, annars kan man göra skrapning till v 16 ungefär.. Tror de har lite olika beroende på län.
Rekommenderar ingen att gå så långt om man inte ska behålla det dock.

Men att säga att "det är ju bara att ta ett abortpiller" känns fel. Nu var det inte du som skrev det, men det är inte så bara. Varken psykiskt eller fysiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

annars kan man göra skrapning till v 16 ungefär.. Tror de har lite olika beroende på län.
Rekommenderar ingen att gå så långt om man inte ska behålla det dock.

Det låter fruktansvärt "skrapning". Tror inte man vill göra det. 🙁 uch.


   
SvaraCitera