Aviseringar
Rensa alla

Gravid elle nojig?


lolz
 lolz
Ämnesstartare

Det är så att jag är rädd för att jag kan vara med barn.  Jag och min pojkvän hade sex i söndags och i tisdags sa han att kondomen hade spruckit. Jag har själv tittar och bet att detta var fallet. Jag vet också att han kom när vi hade sex. Det jag undrar är nu om att även om det bara var tre dagar kvar till min mens kan jag vara gravid då? Jag har fått min mens men jag har hört att man ändå kan vara med barn och blöda under graviditeten, och min mens är inte alls som den brukar. Kan jag ens vara med barn eller är jag bara nojig?  


   
Citera

Varför i hela friden sade han det först på tisdagen? Hade han sagt det först när han märkte det hade du ju kunnat ta ett dagen efter-piller. 


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

isola:
Varför i hela friden sade han det först på tisdagen? Hade han sagt det först när han märkte det hade du ju kunnat ta ett dagen efter-piller. 

Det undrar jag också. Skittaskig kille!


   
SvaraCitera

Det är nog möjligt.
Prata med någon vuxen du känner förtroende för om detta.
Eller ring till ungdomsmottagningen?


   
SvaraCitera

Rekommenderar att du tar kontakt med ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera

Vi kan omöjligt veta, men det är klart att möjligheten finns. Det du bör göra är som de andra också sagt: kontakta ungdomsmottagningen. Hetsa inte upp dig innan du vet någonting. Det går alltid att lösa. Bara ta kontakt med ungdomsmottagningen nu i god tid så att de kan hjälpa dig, oavsett hur det ligger till!


   
SvaraCitera
lolz
 lolz
Ämnesstartare

mwo:

Det undrar jag också. Skittaskig kille!

Han sa att han var rädd för att berätta det för mig.

isola:
Varför i hela friden sade han det först på tisdagen? Hade han sagt det först när han märkte det hade du ju kunnat ta ett dagen efter-piller. 

Det kan jag delvis hålla med om men som sagt han sa att han var rädd.

Hur länge efter att man har blivit gravid om jag nu är det kan man göra ett sådant där graviditet test för att se om man är gravid?


   
SvaraCitera

lolz:

Han sa att han var rädd för att berätta det för mig.

Det kan jag delvis hålla med om men som sagt han sa att han var rädd.

Hur länge efter att man har blivit gravid om jag nu är det kan man göra ett sådant där graviditet test för att se om man är gravid?

Elakt och respektlöst gjort. Hade haft svårt att bortse från det om det vore jag.
Kolla på kondomerna  fortsättningen då du inte kan lita på honom.

Gör det när du slutat blöda men kontakta ungdomsmott så fort som möjligt för att se vad de säger.


   
SvaraCitera

lolz:

Hur länge efter att man har blivit gravid om jag nu är det kan man göra ett sådant där graviditet test för att se om man är gravid?

"Det tar cirka sex till sju dagar efter att ett ägg har befruktats (efter samlag) innan din kropp börjar producera graviditetshormonet (hCG) samt några ytterligare dagar innan nivån är tillräckligt hög för att kunna upptäckas av ett graviditetstest."
Källa


   
SvaraCitera

troligtvis är du inte det (iom att du fick mens på "vanlig" tid), men om du nojar är det bra att ta ett gravtest så slipper du vara orolig


   
SvaraCitera