Aviseringar
Rensa alla

Gravid eller inbillning..?


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag har haft magkatarr sen i Mars detta året. I augusti började det äntligen lugna ner sig lite. Det var så jobbigt innan så jag inte kunde göra något, inte ens ha sex. Var illamående i princip hela dagarna.
I Lördags (18 september) så hade jag sex för första gången på ett halvår. Vi båda var fulla och använde tyvärr inte skydd.
(Fick sluta med p-piller när jag fick magkatarr.)
Och redan i Söndags så blev jag jätte illamående igen! Jag kan inte direkt minnas om det var exakt såhär det kändes när jag hade magkatarr för det har varit bra 1 månad.

Så min fråga är: Tror ni att jag är gravid? Kan illamåendet komma redan efter 1 dag? Har läst att dom som har magkatarr blir oftast snabbare illamående än dom som inte har. Det är värst på morgonen tyvärr. Men det är ungefär likadant dygnet runt.
Kan det vara inbillning?
Har f.ö. fått rätt "ont" nedanför magen och lite i äggstockarna. Kan det vara för att jag har ägglossning nu?
Jag hoppas inte att jag är gravid, det var verkligen ett misstag. 🙁

Tacksam för svar! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

sofia1989:

Kan det vara inbillning?

Röstar jag på !!!!


   
SvaraCitera

Ta ett graviditetstest. Vi kan omöjligt veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas det är för att jag är "rädd" för att bli gravid så magkatarren spökar. Men tror tyvärr inte det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antikrist: Varför tror du det om man får fråga? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo: Jo jag ska, men måste vänta 1-2 veckor till. Detta tar död på mig! =(


   
SvaraCitera

Illamående under graviditet brukar dyka upp i sjätte veckan, så det verkar relativt osannolikt att det skulle bero på graviditet. Det faktum att du har ont nedanför magen kan innebära att du har ägglossning, men behöver inte göra det.

Går du till din lokala ungdomsmottagning så har de förmodligen mycket bättre koll än vi. Samma sak gäller sannolikt sjukvårdsupplysningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mediakatt:

Okej tack! 🙂 Men är det verkligen någon idé att dra till ungdomsmottagningen innan jag kollat mig? För jag måste vänta 1 vecka cirka innan jag kan testa mig så. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har även ont i nedre magen och lite överallt glömde jag säga!


   
SvaraCitera

Det skiljer när man börjar må dåligt, jag började må dåligt några få dagar efter att jag blivit gravid.

Ta ett gravtest om två veckor och ta det lugnt med allt tills dess. Bara att hoppas att det är tillfällig oro eller något annat som påverkar magen!


   
SvaraCitera

sofia1989:

Okej tack! 🙂 Men är det verkligen någon idé att dra till ungdomsmottagningen innan jag kollat mig? För jag måste vänta 1 vecka cirka innan jag kan testa mig så. 🙂

Vet inte. De kan ju inte göra någonting åt det, men de har förmodligen mycket bättre koll på om det du upplever kan vara tecken på graviditet. Eller så kan du ringa sjukvårdsupplysningen och fråga dem, för om du mår illa och har ont så kan det ju vara en god idé att prata med en läkare om det nu inte skulle ha med graviditet att göra.


   
SvaraCitera

TESTA DIG


   
SvaraCitera

mmm ja tjänner baby wibes


   
SvaraCitera

sofia1989:

Gravid eller inbillning..?

ja alltså plusset på piss-stickan är inte inbillning. Har du fått ett sånt?


   
SvaraCitera