Aviseringar
Rensa alla

Gravid och studerande?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 17 år med funktionshinder som gör att jag har svårt att få barn. Nu har det visat sig att jag kanske är gravid och vill därför behålla barnet. Både jag och pojkvännen vill behålla det så det är ingen tvekan där. Det är bara det att ett av mina mål i livet är att ta studenten med mina vänner 2010 och det går ju inte om jag måste vara hemma och mammaledig i ett år. Vet ni om det finns några alternativ för att göra både och, så att jag kan ta studenten med mina vänner istället för med 92orna och ändå behålla barnet?


   
Citera
Ämnesstartare

Ehm, ja det var ju mycket till hjälp?!


   
SvaraCitera

Jag vet om en som gick i skolan under graviditeten, sen födde hon och var hemma i tre veckor och sen kom hon tillbaka till skolan och hennes mamma tog hand om barnet på dagarna under hennes sista år i skolan. Ja, så kan man ju också göra. [smile]


   
SvaraCitera

MediaSlut:

Nu har det visat sig att jag kanske är gravid och vill därför behålla barnet.

Behåll det då om du känner så, nog ordnar det sig på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape: håller med?! helt onödigt liksom!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

SilentScream:

Jag vet om en som gick i skolan under graviditeten, sen födde hon och var hemma i tre veckor och sen kom hon tillbaka till skolan och hennes mamma tog hand om barnet på dagarna under hennes sista år i skolan. Ja, så kan man ju också göra. [smile]

- Tror dock inte att min mamma skulle göra det för mig eftersom hon själv har väldigt mycket att göra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Agape:

Behåll det då om du känner så, nog ordnar det sig på något sätt.

- Well, kanske.. men jag behöver en plan nu.


   
SvaraCitera

en kompis till min syster fick barn i 3:an på gymnasiet, hon pluggade och tog studenten tillsammans med sina klasskamrater ändå, gick hur bra som helst [smile] blir ju förmodligen mer krävande att både plugga och ta hand om ett barn, men klart det funkar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arora:

en kompis till min syster fick barn i 3:an på gymnasiet, hon pluggade och tog studenten tillsammans med sina klasskamrater ändå, gick hur bra som helst [smile] blir ju förmodligen mer krävande att både plugga och ta hand om ett barn, men klart det funkar [smile]

- Jo, men jag får ju barnet till sommarlovet innan 3an, så barnet lär ju vara 1-1,5 månad när jag börjar skola igen. Så det känns ju lite alltså.. men man undrar ju om det finns distansstudier som alternativ?


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Well, kanske.. men jag behöver en plan nu.

plan på vilket sätt? det går att ha barn och samtidigt gå skola - men ingen har påstått att det är LÄTT eller ska vara det heller. Ni får väl dela på ansvaret , går pappan också skola ?


   
SvaraCitera

MediaSlut:

men man undrar ju om det finns distansstudier som alternativ?

fråga på din skola. lycka till hur som helst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

plan på vilket sätt? det går att ha barn och samtidigt gå skola - men ingen har påstått att det är LÄTT eller ska vara det heller. Ni får väl dela på ansvaret , går pappan också skola ?

- Jo, men så att jag vet hur jag skall göra. Nej, pappan jobbar och kommer antagligen att få fast jobb snart.


   
SvaraCitera

MediaSlut:

men man undrar ju om det finns distansstudier som alternativ?

Kolla med din studievägledare om det finns möjlighet för distansstudier på din skola. Annars så kan du kika på det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arora:

fråga på din skola. lycka till hur som helst!

- Jo jag ska nog göra det när jag fått beskedet helt klart om jag är gravid eller ej. Tack!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Kolla med din studievägledare om det finns möjlighet för distansstudier på din skola. Annars så kan du kika på det här.

- Tack! synd nog fanns inte de kurserna jag behöver, där.


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Tack! synd nog fanns inte de kurserna jag behöver, där.

Det är olyckligt. Vad läser du för program?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det är olyckligt. Vad läser du för program?

- Sam-media och vissa kurser jag ska läsa då är C, vilket inte heller fanns


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Sam-media och vissa kurser jag ska läsa då är C, vilket inte heller fanns

Övervägt att byta inriktning?


   
SvaraCitera