Aviseringar
Rensa alla

Gravid? Så jävla rädd


Ämnesstartare

Är jätterädd verkligen, kan någon lugna ner mig snälla?

Haft avbrutet sex med min kille (Dvs att vi körde utan kondom men han kom aldrig i mig) och är just nu jätterädd att jag ska vara gravid, det är för sent att ta dagen efter piller nu och jag vet inte vad jag ska göra...har panik. Jag var såklart medveten om att man kunde bli gravid av att göra så, men när jag fick reda på att chansen är större än jag hade trott så blev jag jätteförvånad.

Är liksom 14 år, vill inte bli gravid nu.


   
Citera
time
 time

Det finns en risk för att du kan vara gravid, ja. Även om en kille inte kommer i en, kan försatsen innehålla spermier. Om du inte vill bli gravid ska du alltid använda skydd, avbrutet samlag är inte ett säkert kort. 

Du får väldigt gärna svara på följande frågor:

När hade du mens sist?

Hur länge sedan var det ni hade oskyddat sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Det finns en risk för att du kan vara gravid, ja. Även om en kille inte kommer i en, kan försatsen innehålla spermier. Om du inte vill bli gravid ska du alltid använda skydd, avbrutet samlag är inte ett säkert kort. 

Du får väldigt gärna svara på följande frågor:

När hade du mens sist?

Hur länge sedan var det ni hade oskyddat sex?

Hade sex med honom när jag hade mens, var precis på slutet av den.En vecka sedan :/


   
SvaraCitera
time
 time

Feliciiaahh:

Hade sex med honom när jag hade mens, var precis på slutet av den.En vecka sedan :/

Okej. Då är nog chansen ganska liten, men som sagt så finns den.
För att ett graviditetstest ska ge ett sanningsenligt svar måste det gå lite tid. Du kommer alltså behöva vänta lite, minst en vecka. Jag förstår att det kan kännas väldigt nervöst, men försök att stressa så lite som möjligt över det. 
Och om ni inte tycker kondom fungerar, har du övervägt andra preventivmedel så du helt säkert är skyddad?


   
SvaraCitera

Du får ju inte ens knulla när du är 14. Du är inte byxmyndig då, skämsIcke!


   
SvaraCitera

risken/chansen är minimal, lugn


   
SvaraCitera

iofs gjorde jag en brud som hade p-skydd på smällen så Rodnar fast din pojkväns sperma är ju inte som min, allra troligast Söt dvs penetrerar inte centimetertjockt bly


   
SvaraCitera

Tror inte du blir gravid. Förresten som "Stekarn" sa, du är ju bara 14. :/


   
SvaraCitera

Man får väll ligga när man är yngre än 15 men bara med personer som även dom är yngre än femton, har jag för mig iallafallSöt

Stekarn:
Du får ju inte ens knulla när du är 14. Du är inte byxmyndig då, skäms


   
SvaraCitera

Lotus Elise:
Man får väll ligga när man är yngre än 15 men bara med personer som även dom är yngre än femton, har jag för mig iallafallSöt

Är det nånting du vill berätta, Elise?Glad


   
SvaraCitera

HAHA


   
SvaraCitera

Nu pratade vi inte om migIcke!

Stekarn:

Är det nånting du vill berätta, Elise?Glad


   
SvaraCitera

Lotus Elise:
Nu pratade vi inte om migIcke!

SlingraRn..
Nåväl, det är ingen skillnad om båda är under femton. Vänta tills ni båda är femton, ni klarar er nog 🙂


   
SvaraCitera

Lotus Elise:
Nu pratade vi inte om migIcke!

jooooomen nu pratar vi om diiiig


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

jooooomen nu pratar vi om diiiig

Rodnar


   
SvaraCitera