Aviseringar
Rensa alla

Gravid tjejs åsikt om alla jä


Ämnesstartare

Jag blir så jävla sur när jag läser hur folk bara sitter å skriver massa skit, om att "barn" inte ska skaffa barn om det är så att man själv vill behålla barnet och känner att man klarar av det stora ansvaret.

Så får man väl fan bestämma det själv ist för att folk ska sitta å skriva att man är störd och bara borde göra abort! [mad][n]

Det värsta som finns är när folk försöker tvinga en till något man själv inte vill! Jag vill verkligen behålla mitt barn och tänker göra det, men blir så jävla sur när folk försöker tvinga en och säga att det är för ens eget bästa när man bara kan må ännu värre av att göra aborten för ingen, absolut ingen jag vet ångrar någonsin att dom behållit sitt barn. Men nästan alla ångrar att dom gör abort efteråt! jag tycker alla ska tänka till och låta folk få bestämma själv utan alla jävla idioters åsikter! [mad]


   
Citera

Okej. Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Har du jobb? Hur gammal är du? Pluggar du? Har du en stabil ekonomi?


   
SvaraCitera

Såg på din sida att du är sexton. Hur har du tänkt lösa gymnasiet? Hur ska du kunna försörja barnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså vafan är alla jävlars problem!
de finns folk som är mogna nog att skaffa
barn i tidig ålder! för de behöver inte alla jävla
idioter säga massa skit om att man inte kan ta handom
sitt barn om man är ung det är jävla bullshit!
jag är 16år och jag tänker då fan inte göra abort för jag skulle aldrig klara av det för jag vill behålla mitt barn och jag vet att jag skulle kunna tahandom mitt barn och ge den, den uppväxt den behöver som exakt vem som helst kan ge sitt barn åldern ha inget med det att göra de beror helt och hållet på hur mogen man är själv!


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får hjälp av mina föräldrar de första åren tills jag kan börja plugga igen. Och jag har räknat igenom allt om min ekonomi hur mycket pengar jag skulle ha i månaden och jag klarar mig på dom pengarna för de blir kring 6000 i månaden!


   
SvaraCitera

Jag menade inget illa med mina frågor, jag är bara nyfiken på hur du har tänkt lösa din situation.


   
SvaraCitera

iizzaah:

kring 6000 i månaden

Hur kommer du att tjäna dessa pengar?


   
SvaraCitera

iizzaah:

de finns folk som är mogna nog att skaffa

Ja, men hur vet du till 100% att du kommer att göra det?

Även om jag delvis håller med dig i det du sagt så håller jag delvis med vad den andra sidan säger också. Det vore bättre för en själv och barnet/barnen om man hade livet någorlunda utstakat, har en stabil inkomst och har ett ställe där barnet kan växa upp innan man skaffar barn.

Barn borde vara barn så länge de kan.
Tonåringar borde vara tonåringar så länge de kan.

Det är en hel del ansvar som följer. Kan man verkligen som 16åring ta det ansvaret? Ja såklart kan man det, men är det inte bättre tills man mognat mer först?
Det kan vara stor skillnad på en människa när den är 16 år och när den är 18år+. Du kommer att förändras, dina åsikter kommer att ändras.

Jag tror inte att någon är särskilt redo på att bli förälder oavsett ålder utan när barnet väl kommer så lär man sig det dag för dag, särskilt om det är det första barnet.

Jag förespråkar varken för eller emot abort, det får var och en bestämma, så ditt liv, dina val, dina konsekvenser (kan vara både bra och dåliga).
Lycka till!


   
SvaraCitera

Tycker du verkar vara en mogen ung vuxen[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Jag menade inget illa med mina frågor, jag är bara nyfiken på hur du har tänkt lösa din situation.

ne okey.

Grief:

Hur kommer du att tjäna dessa pengar?

mina föräldrar ska betala mig kring 2500 i månaden,
och jag räkna till att jag kommer att få mitt barn bidrag plus mitt barns barnbidrag, och som jag hört mig efter kommer jag få socialbidrag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sure sure men tänk på framtiden [confused] tänk på barnet, du fattar nog att man ska göra färdigt sin utbildning, (eftersom du inte verkar helt zappad) å skaffa ett stabilt liv helt enkelt. de värsta som kommer hända är att du skiter i våra råd och behåller barnet, du kommer att missa många år utav ditt liv som ska användas för att grov plugga helt enkelt å ägna det åt ditt barn. men va händer sen da? jo du börjar ta igen åren du missat å mister tid åt ditt barn som självklart kommer få det betydlig sämre än nån annan unge i skolan. uppfostran ger allt, personlighet, sunt förnuft å så vidare. elr så går det bra föö att din föräldrar e snuskigt rika så du slipper plugget å kan ge ditt barn en ordentlig uppfostran.


   
SvaraCitera

iizzaah:

mitt barn bidrag

"Barnbidraget är skattefritt och betalas ut till och med det kvartal då barnet fyller 16 år"
Du kommer alltså inte att få något eget barnbidrag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ja, men hur vet du till 100% att du kommer att göra det?

jag vet det för att jag har tänk ända sen jag först fick reda på det, och jag vet själv att jag tänkte behålla förra gången jag blev gravid men då fick jag missfall och det knäckte mig totalt, och det ända jag lovade mig själv var att om jag blir med barn igen så kommer jag behålla för de finns inget jag vill mer än att bli mamma.

Jag ha verkligen funderat på allt möjligt, hur jag ska bo, hur jag ska få pengar, hur jag ska fixa skolan, ja en massa saker.

Och jag vet att de inte är en dans på rosor att få barn, jag vet att de kommer bli jobbigt, det kommer inte bli lätt jag kommer få det svårt och en massa folk kommer ha massa åsikter men jag vet själv vad jag vill och hur jag tänker göra å finns inget som kan ändra på de för jag vet att jag kan bli en bra mamma!


   
SvaraCitera