Aviseringar
Rensa alla

Gravid tjejs åsikt om alla jä


Hur ska du bo?

Har du pratat med någon på socialen om socialbidrag? För jag är inte säker på att folk under arton får socialbidrag då föräldrarna är skyldiga till att försörja dig.


   
SvaraCitera

När ska du föda ditt barn förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror aldrig man är mogen för barn, oavsett ålder.
De finns både yngre och äldre mammor som inte alls passar att vara föräldrar.

Man måste vara villig att offra lite och att sätta någon annan före sig själv.

Jag är själv ung mamma, inte lika ung som dig dock. Pluggade in gymnasiet, fick min son, tog studenten, i den ordningen. Jag älskar att vara mamma, min son är 4 år idag och det har gått bra för oss.

Vem som helst kan klara det om man verkligen vill, de tror jag iaf.

Och nej, vi behövde inge soc eller annat skit. Du får föräldrar penning när barnet kommit i ett år och under denna tid är det bara att söka jobb/skola eller vad du nu vill göra. Självklart kan man plugga med barn också. Jag gör de, på högskolenivå.

Du kan klara allt bara du bestämt dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

När ska du föda ditt barn förresten?

det blir i mitten av Januari.

Marshmallow:

Jag tror aldrig man är mogen för barn, oavsett ålder.
De finns både yngre och äldre mammor som inte alls passar att vara föräldrar.

Man måste vara villig att offra lite och att sätta någon annan före sig själv.

jag håller med exakt.


   
SvaraCitera

alltså nej. bara nej.


   
SvaraCitera

iizzaah:

om att "barn" inte ska skaffa barn

iizzaah:

och jag räkna till att jag kommer att få mitt barn bidrag plus mitt barns barnbidrag

fnissa

håller me å så


   
SvaraCitera

eller ja till viss del iaf


   
SvaraCitera

asså nei
var har du pappan till ditt barn?


   
SvaraCitera

Jag menar inte att unga mödrar skulle vara mindre bra, inte heller att äldre ska vara bättre, men de har haft tid att bygga upp en större trygghet(inte för att alla drar nytta utav den möjligheten) för att ett barn ska kunmna växa upp i en god miljö.

Jag säger inte att du är omogen, men ditt desperata uttalande över deras åsikter vibrerar utav osäkerhet. Det låter som om du faktiskt försöker övertala dig själv om att det är en bra idé att behålla barnet. Du verkar ta åt dig en hel del utav deras kritik och måste därför höja rösten mot det tvivel du bär på.

Men det är bara hur jag tolkar det.
Du kan ju lika gärna bli sur för att folk tycker olika, så kan det ju vara, men är inte det onödigt att bli sur på något du inte kan förändra?


   
SvaraCitera

Låt folk tycka vad de vill. Som många sagt finns det självklart unga människor som klarar av att ta hand om ett barn, men om du inte kan inse att kritiken är befogad undrar jag om du verkligen är en av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag orkar inte bry mig om vad folk tycker eller tänker.
för jag har gjort mitt val.


   
SvaraCitera

så länge du verkligen är säker på att du vill behålla barnet och kommer ge ungen all kärlek den behöver så är det din kropp, din bebis och ingen kan få dig att ta bort barnet, så skit i va ppl säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

så länge du verkligen är säker på att du vill behålla barnet och kommer ge ungen all kärlek den behöver så är det din kropp, din bebis och ingen kan få dig att ta bort barnet, så skit i va ppl säger

det är de jag gör, och så jag tänker.


   
SvaraCitera

iizzaah:

det är de jag gör, och så jag tänker.

fortsätt med det, då[y]


   
SvaraCitera

hoppas du är ett troll [love]


   
SvaraCitera