Aviseringar
Rensa alla

Gravid?


blew16
Ämnesstartare

hej. jag testade mig nyligen på ungdomsmottagningen mot graviditet. testet visade att jag inte var gravid men fick ett akut ppiller ifall de var för tidigt att se om jag var det. men nu en vecka efter har jag ännu inte fått min mens som är flera dagar sen. så min fråga är kan jag vara gravid även om testet visade negativt och att jag tog akut ppillret


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kanske är så stressad över att din mens ska komma, att den blir försenad. 


   
SvaraCitera

Det är en vanlig biverkning av det akuta p-pillret.


   
SvaraCitera

Vad jag vet som kille så får tjejer mens en gång i månaden men du bär lyssna till vad  019Linnea säger, jag som kille kan ju inget veta om tjejgrejer! 😉


   
SvaraCitera

om du har oregelbunden mens kan det vara en förklaring, akut ppillret ger olika effekter precis som linn sa det kan skjuta upp mensen lite. Om din mens inte kommer inom de närmsta 2 veckor bör du kolla igen. Men eftersom du fick akut piller så bör det nog bara en biverkning av pillret ..vänta och se. att stressa över det påverkar också den fysiska i ditt fall mens 🙂 


   
SvaraCitera

gratulerar


   
SvaraCitera

Ett akut p-piller = lika mycket hormoner som en HEL karta (alltså 21 stycken) med vanliga p-piller. Vore inte konstigt alls om din mens inte vill komma som den ska pga det. Dock är det ju alltid bra att hålla koll Så rekommenderar att du tar ett test (för att verkligen dubbelkolla men jag hade inte oroat mig om jag vore du) tidigast en vecka efter att din mens skulle ha kommit. Tidigare än så är det nog onödigt att ens ta test.


   
SvaraCitera