Aviseringar
Rensa alla

Gravid


Ämnesstartare

Om killen tycker att man ska behålla barnet och man själv känner samma sak fast jag vill inte förstöra mitt liv men jag vill ändå behålla barnet ? Hjälp vad ska jag göra ? Kom inte med dumma kommentarer att jag är för ung och sådant jag är inte dum jag vet redan att jag igenkligen är för ung ... 

K


   
Citera

ring kvinnokliniken och boka tid med deras kurator. 


   
SvaraCitera
reben

prata med exempelvis 1 kurator. tänk inte på va killen vill, bara på dig sj =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill behålla barnet men inte förstöra mitt liv 

J


   
SvaraCitera

Tänk på allt vad ett barn behöver och allt du inte kan erbjuda hn.


   
SvaraCitera

Ung och dum använd skydd nästa gång och upprepa inte denna sång 


   
SvaraCitera

Har du tiden som krävs för att ta hand om barnet och uppfostra det? Är du villig att gå igenom en 9 månaders graviditet och kanske inte kunna springa runt utan har en stor mage att bära runt på? Som gravid kan du tex inte åka karuseller och om du går i någon sport som fotboll, ridning osv får ta paus från detta ett tag. Kan du tänka dig det? Är du villig att ta paus från skolan när barnet kommer och kanske få gå om ett år? Är killen den du vill dela resten av ditt liv med? Har du en bra inkomst så du kan köpa allt som ett barn behöver? Blöjor, kläder, leksaker, vagn, säng osv osv. Gör vad DU vill, inte vad killen vill (:


   
SvaraCitera

du är för ung (skoja jag va tvungen) men jag råder dig gå till en psykolog eller nåt sånt självklart ska du inte behöva sitta och grubbla i din ensamhet mvh  FNÖGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så alla vet fick min kompis låna mitt konto för hon behövde hjälp så tro inte jag som äger kontot är gravid :O


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

tänk på barnet bara på barnet


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

gick igenom en abort nyligen, ville behålla men hade inte förutsättningarna till att uppfostra ett barn så var tvungen annars hade inte barnet fått en bra uppväxt och barnet e allt som räknas


   
SvaraCitera

Det är inte ett barn ännu, det är ett foster. En parasit. Du kan välja att ta bort det, saken, lr låta det utvecklas till ett barn.  Tänk så så blir det enklare.

 


   
SvaraCitera