Aviseringar
Rensa alla

Gravid?


Ämnesstartare

jo det är så att för 10 dagar sen var jag på UMO och tog dagen efter piller för jag hade haft oskyddat sex. Dagen efter jag hade tagit pillret hade jag oskyddat igen och då tog jag inget piller. Nu äre så att jag skulle haft min mens för 9 dagar sen. finns det någon chans att man kan vara gravid? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

varför beter du dig så korkat? du måste lära dig att tänka ett steg längre och använda preventivmedel.


   
SvaraCitera
penja

Att dagen efter göra samma misstag igen låter inte speciellt skickligt. Gör ett graviditetstest, vi kan inte veta om du är gravid. Och på frågan om det finns en chans att du är gravid så får du ett ja. Klart det finns en chans. 


   
SvaraCitera

ta ett graviditetstest. PÅ EN GÅNG. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men man kan inte göra ett test än.. måste ju vänta typ tre veckor eller vad det är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coglione!! Hur fan tänker du? 


   
SvaraCitera
penja

Det verkar finnas gravtest du kan föra relativt snabbt efter sexet. Men om du varit och fått dagen efter-piller hos ungdomsmottagningen borde su även bli återkallad för att göra ett test. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det va bara en fråga, om ni trodde jag hade en chans att va gravid. klart ni inte kan veta. Men jag trodde bara man kunde bli gravid när man har ägglossning eller va det heter. 


   
SvaraCitera