Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots 3 negativa?


Ämnesstartare

Hejhej! Jag hade min senaste mens i början av mars. Den är alltid regelbunden annars. Brukar dröja en vecka max! Men i slutet av mars så skaffade jag ett tillfälligt jobb, telefonförsäljare på heltid. Dvs jag jobbar 12.30-21.00 varje vardag. Plus att jag har börjat röka lite de senaste (inte bra, jag vet) men kan mensen bli fördröjd så länge pga rökning och/eller jobb? Jag har mått illa osv en del men har magkatarr så trodde att de kunde va orsaken eftersom att jag börjat röka. Men jag "mår illa" i nedre delen av magen mest. Inte vid naveln utan längre ner! Brukar man "må illa" där nere när man är gravid? Är lite orolig för jag har köpt 2st test på Apoteket men båda visa negativt, så jag gick till barnmorskan och provade ett där för bara 1 vecka sedan och då visades de negativt med. Var tvungen att springa till jobbet direkt efter det så hann inte ha ett "långt samtal" med henne. Men känner ni igen er? Hon visste inte vad de va och hur ska jag veta OM jag skulle va gravid då? Jag är inte kissnödig mer än ofta och jag har inga ömma bröst osv, utan det är bara illamåendet jag känner isf. Och kanske lite när jag drar in magen men de kan ju vara inbillning. Några tips? Ledsen för jobbigt inlägg kanske men skrev från min iphone så jag ursäktar om det var jobbigt att läsa 😛


   
Citera
Ämnesetiketter

gör ett till test om några veckor?


   
SvaraCitera

Beror på hur länge sedan du blev gravid, om du nu är det. Oroar du dig över att du är gravid så kan mensen också upphöra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geiger: jag blev gravid i mitten av mars isåfall, så det borde visats positivt nu redan?:(


   
SvaraCitera

Image

Vänta och se?


   
SvaraCitera

ingenting är omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testade igen, var lite mer än 1 vecka sen jag testade mig, och de visar fortfarande negativt :s de borde ju visa positivt nu eftersom att jag är isåfall i vecka 7 ju


   
SvaraCitera

sofia1989:

Testade igen, var lite mer än 1 vecka sen jag testade mig, och de visar fortfarande negativt :s de borde ju visa positivt nu eftersom att jag är isåfall i vecka 7 ju

tror absolut du kan vara luuugn! Något av alla de där testen borde ha varit positivt om du hade varit gravid, speciellt det sista du gjorde. Så när du slutar stressa över detta borde mensen komma! Ta ett till test om det lugnar dig, men jag tror verkligen inte du borde vara orolig.


   
SvaraCitera

Jag tror: du jobbar för mycket, stress påverkar kroppen, rökning är inte heller så bra [wink]


   
SvaraCitera

du e ej gravid


   
SvaraCitera

Mycket kan påverka mensen, det kan vara så lite som att du blir orolig att mensen KAN vara sen, så blir den sen.
Vänta nån vecka till för det är inte förrän i v.5 (om du skulle vara gravid) som det kan bli nåt resultat på grav.testet.
Och oroa dej inte för att vara gravid bara för ökat antal toalettbesök för det kommer senare när bebisen är så pass stor att den trycker på blåsan och inte bara för positivt resultat på stickan [smile]
Lycka till


   
SvaraCitera

jag har en kompis som inte visade positiv förens v10 hon hade tagit några gravtest alla visade negativt.. det beror helt på hur mycket hcg kroppen producerar...


   
SvaraCitera