Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots dagen efter-piller? 🙁


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej på arton år som för ungefär en månad sedan träffade en kille. Vi hade sex. första gången körde vi utan ca 30 sekunder innan jag sa att vi inte vågade så vi köpte kondomer och fortsatte under kvällen. Inget mer med det. När jag sedan åkte hem från honom tänkte jag över saken och blev så rädd (trots att vi hade sex i slutet av min mens) att jag fick lov att köpa dagen efter piller, detta var ungefär 2 dagar efter vårat oskyddade samlag. Ungefär en vecka senare fick jag en mensliknande blödning och såg det som ett tecken på att det verkligen hade hjälpt. I måndags skulle jag haft min mens efter den förra men den har inte kommit än. Enligt instruktionerna kan mensen vara några dagar sen efter att man tagit ett sådant piller men hur vanligt är det egentligen?

Min mage har varit svullen sedan i måndags och jag har haft lite mensliknande känslor i magen men ingenting har kommit 🙁 nu är jag sjukt orolig för det känns så omöjligt att jag skulle blivit gravid när det var i slutet av min mens + att jag tog piller.

Kanske för tidigt att tala om det just nu, men om det nu skulle visa sig att jag är gravid så är abort en självklarhet och ett måste. Om en vecka åker jag utomlands i två veckor och jag skulle verkligen inte klara ett sådan besked innan jag åker. Någon som har erfarenhet? 🙁 jag är så rädd...


   
Citera

Tar man det fort så är det ju väldigt säkert, men det finns inget precentivmedel eller dagenefter-piller som är hundraprocentigt. Tyvärr.
Gå till ungdomsmottagningen så du slipper sitta hemma och oroa ihjäl dig.
Kom ihåg kondomen nästa gång. mvh vis tant


   
SvaraCitera

vill man inte riskera att bli med barn finns bara ett alternativ och det är att avstå helt


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

första gången körde vi utan ca 30 sekunder

idiotiskt

jagharingetnamn:

jag är så rädd...

Gå till ungdomsmottagningen. Det kanske visar sig att du är gravid, men då vet du iallafall. Jag hoppas, för din skull, att du inte är det. [smile] Använd kondom i fortsättningen (även de första 30 sekunderna) så slipper du oroa dig såhär. Man kan bli gravid ändå, men då är risken mkt mindre.


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Min mage har varit svullen sedan i måndags och jag har haft lite mensliknande känslor i magen men ingenting har kommit

hände mig också, trodde ja va gravid[sad]

gick till umo och jag var inte det iofs, men gå du med det ör inte alls pinsamt om du tror d


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Min mage har varit svullen sedan i måndags och jag har haft lite mensliknande känslor i magen men ingenting har kommit

hände mig också, trodde ja va gravid[sad]

gick till umo och jag var inte det iofs, men gå du med det ör inte alls pinsamt om du tror d


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Min mage har varit svullen sedan i måndags och jag har haft lite mensliknande känslor i magen men ingenting har kommit

hände mig också, trodde ja va gravid[sad]

gick till umo och jag var inte det iofs, men gå du med det ör inte alls pinsamt om du tror d


   
SvaraCitera

Barfota:

idiotiskt

du tror inte hon tycker det själv nu också?

ON TOPIC: Köp ett graviditetstest och testa dig 3 veckor efter ni hade sex. Då vet du 4 sure.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

du tror inte hon tycker det själv nu också?

Jo, ändå gjorde hon det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tar man det fort så är det ju väldigt säkert, men det finns inget precentivmedel eller dagenefter-piller som är hundraprocentigt. Tyvärr.
Gå till ungdomsmottagningen så du slipper sitta hemma och oroa ihjäl dig.
Kom ihåg kondomen nästa gång. mvh vis tant

Jag vet, det var dumt. Förstår inte varför. Jag tror inte ens jag tänkte alls under de sekundrarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

idiotiskt

Barfota:

idiotiskt

Barfota:

Gå till ungdomsmottagningen. Det kanske visar sig att du är gravid, men då vet du iallafall. Jag hoppas, för din skull, att du inte är det. Använd kondom i fortsättningen (även de första 30 sekunderna) så slipper du oroa dig såhär. Man kan bli gravid ändå, men då är risken mkt mindre.

Jag VET att det var idiotiskt, det är därför jag mår så dåligt just nu. Det var inte ens värt det. Men i studens hetta är det svårt att hejda sig. Det vet nog vilken jävel som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

hände mig också, trodde ja va gravid

gick till umo och jag var inte det iofs, men gå du med det ör inte alls pinsamt om du tror d

Hur lång tid tar det innan man får en tid och ett svar? Jag vet att det är olika, men ungefär? Och hur lång tid tog det innan du fick mens efter pillret? Var den försenad?


   
SvaraCitera

Barfota:

Jo, ändå gjorde hon det.

vissa saker vet man, glömmer i stundens hetta och ångrar djupt efter. Tycker fortfarande att det var ett onödigt påpekande eftersom ts uppvisar ganska kraftig ånger runt just de 30 sekundrarna.


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

i studens hetta är det svårt att hejda sig. Det vet nog vilken jävel som helst.

Har man inte vett att använda kondom ska man inte ha sex. Det är min åsikt. Men nu handlar ju inte det här inlägget om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ON TOPIC: Köp ett graviditetstest och testa dig 3 veckor efter ni hade sex. Då vet du 4 sure.

Det har gått typ 4 veckor nu.. kommer inte mins mens snart blir jag orolig och då får jag nog göra ett test :/ men jag är så rädd! vill inte gå runt och vara gravid (om det nu är så) när jag är utomlands och gå och oroa mig för en abort.


   
SvaraCitera