Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots dagen efter-piller? 🙁


Ämnesstartare

Barfota:

Har man inte vett att använda kondom ska man inte ha sex. Det är min åsikt. Men nu handlar ju inte det här inlägget om det.

Det var min första jävla gång. Håll käften och kom tillbaka när du har något vettigt att komma med.


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Det har gått typ 4 veckor nu.. kommer inte mins mens snart blir jag orolig och då får jag nog göra ett test :/ men jag är så rädd! vill inte gå runt och vara gravid (om det nu är så) när jag är utomlands och gå och oroa mig för en abort.

Men what varför testar du dig inte nudå? Nu får du ta lite ansvar för din handling här.


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Hur lång tid tar det innan man får en tid och ett svar? Jag vet att det är olika, men ungefär? Och hur lång tid tog det innan du fick mens efter pillret? Var den försenad?

man får ju ett svar typ direkt. kommer ej ihåg hur lång tid d dröjde tyvärr. men de kommer ordna sig.[smile]


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Det har gått typ 4 veckor nu.. kommer inte mins mens snart blir jag orolig och då får jag nog göra ett test :/ men jag är så rädd! vill inte gå runt och vara gravid (om det nu är så) när jag är utomlands och gå och oroa mig för en abort.

men gå till ica typ och köp ett test imorrn. Ju för du vet desto förr vet du om du ska sluta oroa dig eller boka tid på um. Du kan göra pillerabort i början av graviditetn så sno dig på med att ta reda innan fostret är för stort så det kräver kirurgisk abort.


   
SvaraCitera

Förlåt. Jag förstår att det kan vara svårt i stundens hetta. Blir bara så irriterad på de som har oskyddat sex och gnäller om att de (kanske) blivit gravida. Men alltså, förlåt. Ska inte hålla på när du är rädd. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

man får ju ett svar typ direkt. kommer ej ihåg hur lång tid d dröjde tyvärr. men de kommer ordna sig.

ungdomsmottagningen har stängt nu till veckan 🙁 och veckan efter det åker jag utomlands! fast nu känner jag som jag brukar känna före mens så jag hoppas det är på g... annars...vad gör man om inte ungdomsmottagningen är öppen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Förlåt. Jag förstår att det kan vara svårt i stundens hetta. Blir bara så irriterad på de som har oskyddat sex och gnäller om att de (kanske) blivit gravida. Men alltså, förlåt. Ska inte hålla på när du är rädd.

Jag hade verkligen inte planerat att köra utan. Det var första och sista gången. det var även första och sista gången jag ligger med någon jag inte ens gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

men gå till ica typ och köp ett test imorrn. Ju för du vet desto förr vet du om du ska sluta oroa dig eller boka tid på um. Du kan göra pillerabort i början av graviditetn så sno dig på med att ta reda innan fostret är för stort så det kräver kirurgisk abort.

jo, jag vet. fram till vecka 8 eller något. men jag är så rädd. fast jag hoppas verkligen det är min mens jag känner nu..


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

Jag hade verkligen inte planerat att köra utan. Det var första och sista gången. det var även första och sista gången jag ligger med någon jag inte ens gillar.

Okej, bra.


   
SvaraCitera

Glöm inte att testa dig för sjukdomar för säkerhets skull


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

jo, jag vet. fram till vecka 8 eller något. men jag är så rädd. fast jag hoppas verkligen det är min mens jag känner nu..

gå och köp ett graviditetstest nu.


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

vad gör man om inte ungdomsmottagningen är öppen?

köper 1 graviditetstest!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

gå och köp ett graviditetstest nu.

hannnah:

köper 1 graviditetstest!

det känns ändå som att den skulle kunna komma när som helst, har den inte kommit imorgon köper jag ett test. för att vara säker. men hur säkra är egentligen testen? och vad gör man om det är negativt och man fortfarande inte har fått mens? det kan ju vara så att jag oroar kroppen också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Okej, bra.

Det tycker i alla fall jag.


   
SvaraCitera

jagharingetnamn:

men hur säkra är egentligen testen?

alltså, är ej barnmorska eller nåt[sad] men du borde göra ett graviditetstest och sen kan du säkert hitta massa på internet.


   
SvaraCitera